Η εξήγηση του Digital Foundry για το γιατί κάποια παιχνίδια “τρέχουν” καλύτερα στο PS5 από το Xbox Series X


Η τρέχουσα γενιά κονσολών βρίσκεται στον τέταρτο της χρόνο και ένα ερώτημα απασχολεί πολλούς gamers. Πώς γίνεται να τρέχουν καλύτερα ορισμένα παιχνίδια στο PS5 από ό,τι στο Xbox Series X, όπως το Resident Evil 4, το Call of Duty: Black Ops Cold War και το Grand Theft Auto V, μετά την αναβάθμιση τους σε next-gen.

Στην προσπάθειά του να δώσει απάντηση, ο John Linneman από το Digital Foundry αναφέρει πως developers έχουν δηλώσει πως το shader compiler και το API του PS5 είναι πιο γρήγορα.

«Ένα πράγμα που έχω ακούσει πολλές φορές είναι πως το shader compiler του PS5 είναι ασύλληπτα γρήγορο και βελτιστοποιημένο. Είναι αρκετά περίπλοκο, αλλά εκμεταλλεύεται καλύτερα το hardware, προσφέροντας ταχύτερες επιδόσεις. Αυτό αποτελεί σαφώς ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Φυσικά, η Microsoft δεν κάθεται αδρανής, επενδύει και αυτή στον τομέα αυτό, όπως και η Sony, ωστόσο οι developers φαίνεται να προτιμούν την υλοποίηση της Sony. Επιπλέον, το βασικό API του PS5 φαίνεται ότι είναι πιο γρήγορο, ακόμα και από το DirectX της Microsoft.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Alex Battaglia, τα παιχνίδια που χρησιμοποιούν τη μηχανή Unreal Engine 5 εκμεταλλεύονται περισσότερες υπολογιστικές μονάδες στο Xbox Series X. Όμως, άλλα game engines μπορεί να λειτουργούν καλύτερα στο PS5 λόγω της υψηλής ταχύτητας συχρονισμού.

Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι η κονσόλα της Microsoft έχει πλεονέκτημα στο variable refresh rate (VRR). Για παράδειγμα, ενώ το Elden Ring τρέχει γρηγορότερα στο PS5, η εμπειρία στο Xbox Series X είναι πιο ομαλή και σταθερή.

δειτε ακομα

δειτε ακομα