Ραντάρ θορύβου τοποθετήθηκαν στους δρόμους

Τα ραντάρ ήχου είναι πλέον εγκατεστημένα σε όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, με σκοπό να τεθεί ένα τέλος στις απότομες επιταχύνσεις και τις πειραγμένες εξατμίσεις που προκαλούν ηχορύπανση.

Οι χώρες που εφαρμόζουν τα ραντάρ ήχου στο οδικό δίκτυο των πόλεών τους γίνονται όλο και περισσότερες, σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί αυτό το φαινόμενο που οφείλεται σε θορυβώδεις οδηγούς και προκαλεί ηχορύπανση.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι η ηχορύπανση έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία, προκαλώντας υπέρταση, άγχος και απώλεια ακοής. Η μακροχρόνια έκθεση στον θόρυβο συνδέεται, επίσης, με καρδιολογικά προβλήματα και διαταραχές ύπνου.

Μετά την Γαλλία, που εισήγαγε δοκιμαστικά τα ραντάρ ήχου στους δρόμους της πριν από περίπου τρία χρόνια, και άλλες χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελβετία, η σειρά έφτασε στη Γερμανία.

ραντάρ ήχου

Τα ραντάρ ήχου έχουν τοποθετηθεί στο κέντρο του Βερολίνου και έχουν ξεκινήσει πιλοτικές δοκιμές που θα διαρκέσουν δύο μήνες. Αρχικά, δεν θα επιβληθούν πρόστιμα στους οδηγούς και οι αυτοκόλλητες πινακίδες οδικής σήμανσης που αναγράφουν ότι τα συλλεγμένα δεδομένα δεν θα επεξεργαστούν από την αστυνομία.

Ωστόσο, αν και προχωρήσουν σε φάση πλήρους λειτουργίας, θα υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες για όσους έχουν τοποθετήσει “μετά την αγορά” εξατμίσεις που παράγουν θόρυβο πέραν των επιτρεπτών ορίων.

Τα ραντάρ ήχου βασίζονται σε αισθητήρες θορύβου που εντοπίζουν τους παραγόμενους ήχους. Όταν τα ντεσιμπέλ των περαστικών οχημάτων υπερβαίνουν τα επιτρεπτά όρια, οι κάμερες φωτογραφίζουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των παραβατών, ώστε να τους επιβληθούν κυρώσεις.

ραντάρ ήχου

«Το πρόβλημα της ηχορύπανσης στους δρόμους, λόγω τροποποιημένων οχημάτων και απότομων επιταχύνσεων, συνιστά μια ιδιαίτερα άγχογόνα κατάσταση για πολλούς κατοίκους του Βερολίνου. Αυτό έγινε σαφές μέσω της δημόσιας διαβούλευσης στην οποία συμμετείχαν πολλοί πολίτες, βοηθώντας μας να σχεδιάσουμε το σχέδιο μας για την καταπολέμηση της ηχορύπανσης. Ειδικά σε μια μεγάλη πόλη που ήδη υποφέρει από την ηχορύπανση, η συμμόρφωση με τους κανονισμούς είναι απαραίτητη», δήλωσε η Γερουσιαστής του Βερολίνου για τις Μεταφορές και την Προστασία του Κλίματος, Manja Schreiner.

Τα ραντάρ που δοκιμάζονται σε πιλοτική βάση στο Βερολίνο ονομάζονται «Hydra» και προμηθεύτηκαν από τη γαλλική εταιρεία Viginoiz.

Σημειώνεται ότι για να τεθούν σε λειτουργία τα ραντάρ στο Βερολίνο, απαιτούνται αλλαγές στη νομοθεσία, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, η μέτρηση των θορύβων μέσω ραντάρ δεν επιτρέπεται.

δειτε ακομα

δειτε ακομα