Tesla: Κερδίζει την πρώτη δίκη για θανατηφόρο τροχαίο με το σύστημα Autopilot

Η Tesla καταφέρνει να κερδίσει την πρώτη δίκη στις ΗΠΑ σχετικά με τις κατηγορίες ότι η λειτουργία Autopilot είναι υπεύθυνη για θανάτους. Αυτή είναι μια σημαντική νίκη για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς αντιμετωπίζει πολλές παρόμοιες αγωγές σε όλη τη χώρα.

Λεπτομέρειες για την υπόθεση

Η υπόθεση, που κατατέθηκε σε πολιτειακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας, αφορούσε δύο επιβάτες από ένα τροχαίο ατύχημα το 2019, οι οποίοι κατηγορούσαν την εταιρεία ότι γνώριζε τα ελαττώματα του Autopilot κατά την πώληση του αυτοκινήτου. Η Tesla υποστήριξε ότι η σύγκρουση οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.

Οι 12 μέλη της επιτροπής ανακοίνωσαν ότι θεωρούν το όχημα χωρίς κατασκευαστικό ελάττωμα. Η απόφαση δημοσιεύτηκε την τέταρτη ημέρα των συζητήσεων με ψήφους 9-3.

Οι εκπρόσωποι της Tesla και των αντιδίκων δεν έκαναν σχόλια αμέσως για την απόφαση

Η δικαστική αγωγή ισχυρίστηκε ότι το σύστημα Autopilot ευθύνεται για το ατύχημα όταν το Model 3, το οποίο ήταν ιδιοκτησία του Micah Lee, ξέφυγε από έναν αυτοκινητόδρομο ανατολικά του Λος Άντζελες με ταχύτητα περίπου 110 χλμ/ώρα, χτύπησε ένα φοίνικα και πήρε φωτιά σε λίγα δευτερόλεπτα.

Το ατύχημα του 2019 σκότωσε τον Lee και τραυμάτισε σοβαρά τους δύο επιβάτες του, συμπεριλαμβανομένου ενός παιδιού 8 ετών. Η αγωγή που κατέθεσαν οι επιβάτες κατηγορεί την εταιρεία ότι γνώριζε τα ελαττώματα του Autopilot και άλλων συστημάτων ασφαλείας κατά την πώληση του αυτοκινήτου.

Η Tesla αρνείται την ευθύνη, υποστηρίζοντας ότι ο Lee κατανάλωσε αλκοόλ πριν αναλάβει το τιμόνι. Επιπλέον, η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρει ότι δεν είναι σαφές αν το Autopilot ήταν ενεργό κατά την ώρα του ατυχήματος.

Η Tesla δοκιμάζει και αναπτύσσει το σύστημα Autopilot και το πιο προηγμένο σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης (FSD), το οποίο ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχει χαρακτηρίσει ως ζωτικής σημασίας για το μέλλον της εταιρείας. Έχει όμως αντιμετωπίσει ρυθμιστικό και νομικό έλεγχο.

Η Tesla είχε κερδίσει μια προηγούμενη δίκη στο Λος Άντζελες τον Απρίλιο με μια στρατηγική που εξηγεί στους οδηγούς ότι η τεχνολογία της απαιτεί ανθρώπινη παρακολούθηση, παρά την ονομασία “Autopilot” και “Full Self-Driving”.

Επιπλέον, η δίκη αυτή αφορούσε ένα ατύχημα όπου ένα Model S έφτασε σε πεζοδρόμιο και τραυμάτισε τον οδηγό του. Οι ένορκοι δήλωσαν στο Reuters μετά την απόφαση ότι πιστεύουν ότι η Tesla προειδοποίησε τους οδηγούς για το σύστημά της και ότι η απόσπαση της προσοχής του οδηγού ήταν η αιτία.

Με πληροφορίες από Reuters

δειτε ακομα

δειτε ακομα