Ηλεκτροκίνηση: Η αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία έφτασε τα 3 εκατομμύρια το 2022

Αυξήθηκε κατά 55% ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρίας στην Ευρώπη, φτάνοντας τα 3 εκατομμύρια το 2022, σε σύγκριση με τα 1.9 εκατομμύρια που καταγράφηκαν το 2021.

Η μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) σημειώθηκε μεταξύ των ετών 2019 και 2020 με αύξηση 85%, και ακολούθησε η αύξηση του 2021 κατά 78%. Το ποσοστό των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων BEV ως προς το συνολικό αριθμό των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 0.02% το 2013 σε 1.19% το 2022, δηλαδή αυξήθηκε σχεδόν στο επταπλάσιο μέσα σε δεκαετία.

Τα παραπάνω δεδομένα προέρχονται από την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat, που δημοσίευσε τα ευρήματα την Τρίτη για τα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ και τον εξοπλισμό μεταφορών.

Εκτιμάται ότι το ποσοστό των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων BEV θα αυξηθεί σημαντικά στα επόμενα χρόνια, καθώς η ΕΕ έχει απαγορεύσει την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Αυτή η απαγόρευση συνδέεται με τον Δείκτη Βιώσιμης Ανάπτυξης για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα.

Σχεδόν σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ,το συνολικό ποσοστό των επιβατικών αυτοκινήτων που κινούνται με βενζίνη ή ντίζελ, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών ή με όλους τους τύπους εναλλακτικής ενέργειας, έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 14% τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας τα συνολικά σχεδόν 253 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα το 2022.

Το υψηλότερο ποσοστό νέων επιβατικών αυτοκινήτων (ηλικίας 2 ετών και κάτω) μεταξύ των χωρών της ΕΕ, καταγράφηκε στο Λουξεμβούργο (18% του συνόλου), ακολουθούμενο από τη Γερμανία και τη Σουηδία (και οι δύο 15%), το Βέλγιο, την Ιρλανδία και την Αυστρία (όλα 13%). Από την άλλη, τα πιο παλιά επιβατικά αυτοκίνητα (20 ετών και άνω) κατατάχθηκαν στην Εσθονία (34%), τη Ρουμανία (31%), τη Φινλανδία (30%), την Πολωνία (29%) και την Πορτογαλία (26%).

δειτε ακομα

δειτε ακομα