Χιλιάδες εργολάβοι εγγυώνται €1,4 δισ. στο Δημόσιο – Τι γίνεται με τα διόδια;

Με τη σύναψη της σύμβασης παραχώρησης για την Εγνατία Οδό αύριο, ξεκλειδώνεται το οικονομικό μέλλον της συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και της κοινοπραξίας ΓΕΚ Τέρνα – Egis Projects.

Το Δημόσιο αναμένεται να λάβει περίπου €1,4 δισ. κατά το οικονομικό κλείσιμο το φθινόπωρο, αλλά το ακριβές ποσό εξαρτάται από το επιτόκιο δανείου που δεν έχει καθοριστεί ακόμα.

Αφού υπογραφεί η 35ετής σύμβαση, αυτή θα υποβληθεί στη Βουλή για κύρωση. Πριν από αυτό, απαιτείται η έγκριση Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία Οδό.

Μέχρι σήμερα, τα διόδια στην Εγνατία ήταν χαμηλότερα σε σχέση με άλλους αυτοκινητόδρομους. Η πρόσφατα υπογραφείσα ΚΥΑ πρόκειται να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Αύξηση Διοδίων
Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, τα διόδια στην Εγνατία Οδό θα αυξηθούν από 3 σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, το κόστος ανέρχεται σε 6,7 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Επιπλέον, τα διόδια στην Εγνατία θα αυξηθούν από 4 σε 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο κατόπιν της εκτέλεσης ορισμένων έργων από τον παραχωρησιούχο.

Ο παραχωρησιούχος έχει δημιουργήσει την εταιρία ειδικού σκοπού «Νέα Εγνατία Οδός», με επίσημη έναρξη στις 5 Μαρτίου 2024 για να εκτελέσει υποχρεώσεις και να ασκήσει δικαιώματα σύμβασης παραχώρησης.

Έργα της Κοινοπραξίας ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects
Η κοινοπραξία θα έχει την ευθύνη για τη συντήρηση και λειτουργία της Εγνατίας Οδού, καθώς και των 3 κάθετων οδικών αξόνων που τη συνδέουν με τις γειτονικές χώρες. Επίσης, προβλέπεται η υλοποίηση κατασκευαστικών έργων και βαριάς συντήρησης.

Νέα Έργα Υποδομής
Η Τέρνα, θυγατρική του Ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, θα αναλάβει τα νέα έργα υποδομής της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένων των έργων βαριάς συντήρησης, εκτιμώμενων συνολικά σε περίπου €3 δισ. κατά τη διάρκεια της παραχώρησης.

Με ποσοστό συμμετοχής 75% στην παραχώρηση, η ΓΕΚ Τέρνα θα λαμβάνει περίπου €11,3 δισ. συνολικά κατά την παραχώρηση.

δειτε ακομα

δειτε ακομα