NYT: Ανακαλύφθηκαν σημάδια ανθρώπινης σκέψης σε ένα πείραμα με τεχνητή νοημοσύνη

Οι ερευνητές της εταιρείας Microsoft ανακάλυψαν ότι η τεχνολογία AI Chat GPT έχει τη δυνατότητα να κατανοήσει τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων, σε συμφωνία με μια αναφορά των New York Times, η οποία επικαλείται ένα έγγραφο των επιστημόνων.

Κατά τη διάρκεια μιας δοκιμής της τεχνητής νοημοσύνης της Microsoft το περασμένο έτος, οι επιστήμονες υπέβαλαν ένα παζλ που απαιτεί μια διαισθητική κατανόηση του φυσικού κόσμου στο σύστημα να το λύσει.

Το αίτημα ήταν το εξής: «Έχουμε ένα βιβλίο, εννέα αυγά, έναν φορητό υπολογιστή, ένα μπουκάλι και ένα καρφί. Παρακαλώ πείτε μου πώς μπορούν να στοιβαχθούν επάνω από το ένα στο άλλο σταθερά».

Το σύστημα AI πρότεινε μια ευφυή λύση, λέγοντας: «Βάλτε τα αυγά πάνω στο βιβλίο, τοποθετήστε τα αυγά σε τρεις γραμμές με χώρο ανάμεσα τους, βεβαιωθείτε ότι δεν θα σπάσουν, τοποθετήστε τον φορητό υπολογιστή πάνω από τα αυγά, με την οθόνη προς τα κάτω και το πληκτρολόγιο προς τα πάνω».

Αυτή η έξυπνη πρόταση οδήγησε τους επιστήμονες να αναρωτηθούν εάν αντικρύζουν μια νέα μορφή νοημοσύνης.

Τον Μάρτιο, δημοσίευσαν ένα έγγραφο με τίτλο «Σπίθες της τεχνητής γενικής νοημοσύνης», υποστηρίζοντας ότι το σύστημα ήταν ένα βήμα προς την τεχνητή γενική νοημοσύνη, ή AGI, μηχανή που μπορεί να κάνει οτιδήποτε μπορεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

Το ερευνητικό έγγραφο της Microsoft προσεγγίζει την καρδιά του θέματος για το οποίο οι τεχνολόγοι εργάζονται εδώ και δεκαετίες και φοβούνται. Η κατασκευή μιας μηχανής που λειτουργεί όπως ο ανθρώπινος εγκέφαλος, ή ακόμη καλύτερα, θα μπορούσε να αλλάξει τον κόσμο, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι επικίνδυνο.

δειτε ακομα