Πρόστιμo 400 ευρώ για 3.000.000 οδηγούς στην Ελλάδα – Ποια είναι η αιτία;

Το ποσοστό αποχής από τους ελέγχους ΚΤΕΟ παραμένει υψηλό, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο για ατυχήματα και περιβαλλοντική ρύπανση.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων είναι υποχρεωμένοι να περνούν τον έλεγχο ΚΤΕΟ σε προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα, με σκοπό τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση της ρύπανσης.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, πολλά οχήματα δεν περνούν τον έλεγχο ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν στους δρόμους ακατάλληλα οχήματα.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 32% των οχημάτων στην Ελλάδα δεν έχουν περάσει από τον τεχνικό έλεγχο τα τελευταία δύο χρόνια. Άρα, περίπου 1 στα 3 οχήματα στην Ελλάδα δεν έχει περάσει επιτυχώς τον έλεγχο ΚΤΕΟ.

Οι οδηγοί αποφεύγουν τον έλεγχο ΚΤΕΟ επειδή τα οχήματά τους έχουν βλάβες που οικονομικά είναι δύσκολο να διορθωθούν.

Επιβολή ειδικού αυξημένου τέλους για τον έλεγχο ΚΤΕΟ:

Έως 30 ημέρες: 16 ευρώ
Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ
Πάνω από 6 μήνες: 65 ευρώ
Επίσης, όσοι δεν περάσουν τον έλεγχο ΚΤΕΟ μετά από 6 μήνες από την προθεσμία, επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ και 400 ευρώ εάν το αυτοκίνητο δεν περάσει και μετά την πρόστιμη περίοδο. Εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος επιλύσει το πρόβλημα εντός 10 ημερών, πληρώνει μόνο το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ.

Έλλειψη ενδιαφέροντος για την Κάρτα Καυσαερίων – Έλεγχος DPF
Μόνο το 30% των οχημάτων που περνούν τον έλεγχο ΚΤΕΟ επιστρέφουν για την εκδίδονται την Κάρτα Καυσαερίων.

Συμπεραίνεται ότι οι οδηγοί δεν θεωρούν σημαντική την Κάρτα Καυσαερίων.

Τέλος, δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα ο έλεγχος για το φίλτρο DPF στα ΚΤΕΟ, προκειμένου να αποτραπεί η ρύπανση από black smoke, καθώς πολλοί το αφαιρούν για λόγους απόδοσης, είτε κυκλοφορούν με χαλασμένο φίλτρο για λόγους οικονομίας. Η αντικατάσταση του φίλτρου κοστίζει από 1.000 έως 4.000 ευρώ.

δειτε ακομα

δειτε ακομα