Η πρωτοποριακή μέθοδος της Σιγκαπούρης για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης: Τα ακριβά αυτοκίνητα

Για να αποκτήσει κανείς ένα μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο στη Σιγκαπούρη, πλέον χρειάζεται τουλάχιστον 106.620 δολάρια. Αυτό οφείλεται σε μια εφευρετική μέθοδο που χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση από το 1990 για να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στη χώρα.

Εδώ και περίπου δύο δεκαετίες, κάθε οχήματος απαιτείται ένα πιστοποιητικό ιδιοκτησίας, το οποίο ισχύει για δέκα χρόνια. Τα πιστοποιητικά αυτά πωλούνται σε δημοπρασίες κάθε δύο εβδομάδες, και ο αριθμός τους παρακολουθείται από την κυβέρνηση ανάλογα με την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων. Αποτέλεσμα αυτής της προσέγγισης είναι ότι η Σιγκαπούρη έχει καταντήσει η ακριβότερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο λόγω των φόρων και των τελών που προστίθενται στην τιμή τους.

Για παράδειγμα, ένα Toyota Camry Hybrid, που θεωρείται ιδανικό για οικογενειακή χρήση, κοστίζει περίπου 182.200 δολάρια, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων για το πιστοποιητικό και τους φόρους. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος του είναι τουλάχιστον έξι φορές ακριβότερο από την τιμή του ίδιου αυτοκινήτου στις ΗΠΑ.

skyscrapers 1435072 1280

Το κόστος του πιστοποιητικού διαφέρει ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, είτε πρόκειται για μεγάλο αυτοκίνητο, μικρό αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα. Μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας, η ζήτηση για πιστοποιητικά αυτοκινήτων αυξήθηκε, προκειμένου να αποφευχθεί η περίκοπη των εκπτώσεων που έχει προγραμματίσει η κυβέρνηση για το 2024.

Το φθηνότερο πιστοποιητικό αυτοκινήτου κοστίζει περίπου 75.800 δολάρια, που αντιστοιχεί σε σχεδόν τρεις φορές αυτό που ζητήθηκε το 2020, καθώς η ζήτηση ήταν χαμηλή λόγω της πανδημίας.

Παρόλο που η Σιγκαπούρη έχει ένα από τα μικρότερα μεγέθη, συγκεντρώνει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά εκατομμυριούχων σε παγκόσμιο επίπεδο. Για τους απλούς πολίτες με μέσο εισόδημα περίπου 51.000 δολάρια, η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί μια δύσκολη πρόκληση.

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση επιθυμεί να προωθήσει τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα οποία θεωρούνται από τα καλύτερα στον κόσμο. Συνολικά, στη Σιγκαπούρη, με πληθυσμό περίπου 5,5 εκατομμυρίων, κυκλοφορούν λιγότερα από ένα εκατομμύριο ιδιωτικά αυτοκίνητα.

δειτε ακομα

δειτε ακομα