Γιατί είναι σημαντικό το φυλλικό οξύ – Οι 10 τροφές που πρέπει να καταναλώνουμε

Το φυλλικό οξύ δεν παράγεται από το σώμα μας και πρέπει να το λαμβάνουμε από τη διατροφή μας. Βρίσκεται κυρίως σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όπως σπανάκι, μαύρα μούρα, ρόδι, αβοκάντο, αρακά, μανιτάρια και άλλα. Επιπλέον, πολλά προϊόντα δημητριακών, όπως δημητριακά πρωινού και ψωμί, πλούσια σε φυλλικό οξύ, συχνά εμπλουτίζονται με αυτό για να βελτιώσουν τη διατροφική τους αξία. Είναι σημαντικό να συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας ποικιλία τροφών για να εξασφαλίσουμε την κατάλληλη ποσότητα φυλλικού οξέος στον οργανισμό μας.

Ποιες είναι οι τροφές πλούσιες σε φυλλικό οξύ;

  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως σπανάκι και λαχανίδα
  • Όσπρια, όπως φακές, ρεβίθια και μαύρα φασόλια
  • Εσπεριδοειδή, όπως πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ
  • Εμπλουτισμένα δημητριακά και δημητριακά, όπως δημητριακά πρωινού και ψωμί
  • Σπαράγγι
  • Αβοκάντο
  • Μπρόκολο
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Παντζάρια
  • Μπάμιες

Συμπτώματα από έλλειψη φυλλικού οξέος

Εάν υπάρχει έλλειψη φυλλικού οξέος, μπορεί να παρουσιαστούν συμπτώματα όπως:

  • Διάρροια
  • Κόπωση
  • Ταχυκαρδία
  • Δύσπνοια
  • Πληγές στη γλώσσα (γλωσσίτιδα)
  • Κατάθλιψη
  • Σύγχυση
  • Αλλαγές στο χρώμα του δέρματος και των τριχών (γκρίζα μαλλιά)

δειτε ακομα

δειτε ακομα