Η επόμενη γενιά κονσολών, το PlayStation 6 και το νέο Xbox, μπορεί να απέχει, αλλά η Microsoft ήδη εξερευνά τρόπους για να επιτύχει σημαντικές αναβαθμίσεις στο hardware της. Σύμφωνα με αναφορές του Digital Foundry, οι εξελίξεις αυτές μπορεί να προέλθουν από τη μηχανική μάθηση. Ήδη βλέπουμε δείγματα αυτής της προσέγγισης σε υπολογιστές και κονσόλες, όπως η τεχνολογία NVIDIA DLSS, που αξιοποιεί τη μηχανική εκμάθηση, καθώς επίσης και το PlayStation Spectral Super Resolution, το οποίο υποσχέθηκε επιπλέον ισχύ στο PlayStation 5 Pro.
Το Digital Foundry σημειώνει ότι μέχρι στιγμής η μηχανική μάθηση έχει χρησιμοποιηθεί κυρίως σε επιφανειακό επίπεδο, όπως στο ray tracing με το NVIDIA DLSS Ray Reconstruction. Εξετάζονται πολλές νέες εφαρμογές, όπως η βελτίωση της ποιότητας γραφικών, με τις οποίες οι επόμενες γενιές θα μπορούσαν να παρέχουν αναβαθμισμένες δυνατότητες, οδηγώντας σε πραγματικές επιδόσεις 4K στα 60 FPS για το PlayStation 6 και το επόμενο Xbox.
Αναφερόμενοι στις τρέχουσες κονσόλες, το Digital Foundry πιστεύει ακράδαντα ότι το PlayStation 5 και το Xbox Series X έχουν υπερβολικά διαφημιστεί σχετικά με τις δυνατότητές τους. Η επιτυχία της ανάλυσης 4K στα 60 FPS φαινόταν ανέφικτη, κυρίως λόγω του περιορισμένου bandwidth της GPU, ενώ αρκετές προτεινόμενες δυνατότητες που συζητήθηκαν πριν από την κυκλοφορία δεν ολοκληρώθηκαν, καθώς η υλοποίησή τους απαιτούσε υψηλό κόστος.