Μόνο το 17% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανήκουν στην κατηγορία Β

Από το σύνολο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη, μόνο το 17% ανήκει στην κατηγορία Β, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα συμβατικά αυτοκίνητα είναι 37%. Από αυτά, τα 40 μοντέλα ανήκουν στις μικρές κατηγορίες (Α και Β), ενώ τα 66 στην πολυτελή κατηγορία D. Στην D κατηγορία, το 28% των ηλεκτρικών πωλήσεων ανήκει, ενώ μόνο το 13% των συμβατικών αυτοκινήτων είναι τέτοιου τύπου, σύμφωνα με δεδομένα για τις πωλήσεις του 2023.

Η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 39%, φθάνοντας τα 18.000 ευρώ περισσότερα από το 2015. Το ίδιο δεν ισχύει για την Κίνα, όπου η μείωση είναι 53%. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές επικεντρώνονται σε μεγάλα αυτοκίνητα και SUV, λόγω της υψηλότερης τιμής τους. Συγχρόνως, εργάζονται για την παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις μικρές κατηγορίες.

Παρά την έλλειψη προσιτών μοντέλων, το μερίδιο αγοράς της ΕΕ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνεται κατά 2,5%. Η εμφάνιση περισσότερων προσιτών μοντέλων θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιο ακόμη περισσότερο. Τα κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης περιλαμβάνουν τη φορολογία και τις υποδομές, με τις εταιρείες μίσθωσης να πρωτοστατούν σε αυτόν τον τομέα. Επίσης, η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται κάθε χρόνο.

δειτε ακομα

δειτε ακομα