Η πτώση της δημοτικότητας της Zoom: Η πορεία προς την ύφεση για τον νικητή της πανδημίας

Πριν περίπου τέσσερα χρόνια, η πλατφόρμα Zoom ήταν απολύτως δημοφιλής, χρησιμοποιούμενη για πάρτι γενεθλίων, εργασιακές συναντήσεις και αποτελούσε μια ανάσα ανακούφισης από την καθημερινότητα. Μέσα στην πανδημία, η δημοτικότητα της εκτοξεύτηκε, καθώς η ζήτηση για τηλεδιασκέψεις αυξήθηκε παραγωγικά, με αποτέλεσμα η προηγουμένως άγνωστη πλατφόρμα να γίνει ξαφνικά δημοφιλής. Ωστόσο, με τον έντονο ανταγωνισμό από τα Microsoft Teams και Google Meet, μαζί με την επιστροφή στη φυσική παρουσία και την κανονικότητα μετά την άρση των υγειονομικών μέτρων, η Zoom χάνει την επιρροή της με γοργούς ρυθμούς.

Χθες, η αμερικανική εταιρεία προχώρησε σε μια ακόμη μείωση του προσωπικού της, βάζοντας εαυτή στη λίστα μιας σειράς εταιρειών τεχνολογίας που απομακρύνουν τους περιττούς εργαζομένους που είχαν προσληφθεί κατά την διάρκεια της άνοδου της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Με αυξημένη πίεση από τους επενδυτές να επιδείξει αποτελεσματικότητα, το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε την απόλυση περίπου 150 εργαζομένων, περίπου το 2% του προσωπικού της, κάνοντας έτσι μια περαιτέρω περίκοπη το 2023.

Ενώ οι μαζικές απολύσεις στον τομέα της τεχνολογίας έχουν ήδη ξεκινήσει πριν ένα χρόνο λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης, η Zoom αντιμετωπίζει ένα ακόμη λόγο να προσαρμοστεί. Ο ανταγωνισμός στον κλάδο των τηλεδιασκέψεων έχει αυξηθεί δραματικά, με τη Microsoft και τη Google να επενδύουν δισεκατομμύρια για την επέκταση των υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Η Zoom κέρδισε την αγορά λόγω της ευκολίας χρήσης της πλατφόρμας και την δυνατότητά της να προσφέρει δωρεάν κλήσεις διάρκειας λιγότερης των 40 λεπτών, με συμμετοχή έως 100 ατόμων. Ωστόσο, άλλες δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Skype και το Google Meet προσφέρουν πλέον αυτή τη δυνατότητα και για μεγαλύτερη διάρκεια, κάτι που έχει αναστατώσει τον ανταγωνισμό.

Αυτή η αντίδραση, σε συνδυασμό με την ριζική αλλαγή του τρόπου ζωής μας μετά την άρση των υγειονομικών μέτρων σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση της αξίας της Zoom. Από τα $139 δισ. που είχε φτάσει τον Οκτώβριο του 2020, τώρα έχει πέσει στα περίπου $19.7 δισ.

Έτσι, εδώ και καιρό, έχει καταστεί σαφές ότι η Zoom πρέπει να διευρύνει τις υπηρεσίες της. Ήδη από τα τέλη του 2022, όταν η ζήτηση άρχισε να μειώνεται, ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την ενσωμάτωση λειτουργιών email και ημερολογίου στην πλατφόρμα, καθώς επίσης για τη δημιουργία ενός chatbot με τεχνητή νοημοσύνης που θα αντιμετωπίζει θέματα πελατών.

Μαζικές απολύσεις

Οι απολύσεις στη Zoom και σε άλλες εταιρείες τεχνολογίας αποτελούν ένδειξη της προσαρμογής της ζωής και του τρόπου εργασίας μας τέσσερα χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας. Μόνο από την αρχή του έτους, 115 τεχνολογικές εταιρείες παγκοσμίως έχουν απολύσει συνολικά 30.375 εργαζομένους, παρά την “σφαγή” που έγινε και το 2023, όταν απολύθηκαν 262.595 υπάλληλοι, σύμφωνα με στοιχεία του layoffs.fyi.

Πρόκειται για μια προσαρμογή που φαίνεται να είναι αναγκαία, δεδομένης της έκρηξης της ζήτησης κατά την διάρκεια της πανδημίας που ηρέμησε εδώ και καιρό.

δειτε ακομα

δειτε ακομα