Για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τη χρήση κινητού από τους μαθητές στα σχολεία, μίλησε η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ.
«Οι σχολικές μονάδες που χρειάζονται συγχωνεύσεις είναι ελάχιστες σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των τμημάτων», τόνισε.
Η υφυπουργός εξήγησε ότι «η διαδικασία συγχωνεύσεων των τμημάτων είναι ετήσια αρμοδιότητα του Γενικού Γραμματέα, ο οποίος συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς και τους Περιφερειακούς Διευθυντές, λόγω των διαφορών στο μαθητικό πληθυσμό».
«Σεβασμός στον αριθμό των μαθητών»
«Καταγράφεται πού είναι αναγκαίες οι συγχωνεύσεις με πλήρη σεβασμό στον αριθμό των μαθητών. Αυτός ο αριθμός υπάρχει εδώ και καιρό και δεν είναι αποτέλεσμα της Νέας Δημοκρατίας. Ποτέ δεν τον ξεπερνάμε», σημείωσε.
Συμπλήρωσε ότι «αν κατά τη διάρκεια των διαδικασιών προκύψουν νέες εγγραφές, τότε η πολιτική του υπουργείου μπορεί να αλλάξει. Έως τώρα, οι συγχωνεύσεις ανέρχονται μόλις στο 1,2%».
Αναφερόμενη στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, δήλωσε: «Ο μέγιστος αριθμός είναι 25 και 27, ενώ στην Γ’ Λυκείου είναι 22. Υπάρχουν εξαιρέσεις μόνο με αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή, κυρίως σε πολύ μικρές περιοχές».
Χρήση κινητού μόνο για ιατρικούς λόγους
Όσον αφορά τη χρήση κινητού στα σχολεία, η υφυπουργός τόνισε: «Κινητό επιτρέπεται μόνο για ιατρικούς λόγους, όπως η χρήση ινσουλίνης. Σε άλλες περιπτώσεις, είναι απαγορευμένο και επιφέρει διαβαθμισμένες συνέπειες».
Πρόσθεσε ότι «οι εκπαιδευτικοί ζήτησαν αυτά τα εργαλεία για να συνεννοούνται καλύτερα με τους μαθητές, και οι γονείς συμφωνούν ώστε να μη διασπάται η προσοχή των παιδιών από τον δάσκαλο».
«Τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι υπάρχουν υποχρεώσεις με συνέπειες, όπως και στους ενήλικες. Οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση και διάθεση να καθοδηγήσουν τους μαθητές», τόνισε.
Επιπλέον, για ζημιές από μαθητές, επισήμανε: «Ο διευθυντής διαπιστώνει τη ζημιά και ενημερώνει τους γονείς. Αν πληρώσουν, όλα καλά. Διαφορετικά, η ζημιά θα εισπραχθεί μέσω του Κώδικα Δημοσίων Εσόδων. Οι βανδαλισμοί πρέπει να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα. Οι καταλήψεις δεν σημαίνουν πάντα ζημιά, αλλά διακόπτουν την εκπαιδευτική διαδικασία».