Σούπερ μάρκετ: Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις της τριετίας τον τελευταίο ένα χρόνο

Σε μια συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η εταιρεία Δ. Μασούτης ΑΕ στη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Μασούτης αναφέρθηκε στο θέμα των αυξήσεων τιμών. Αν και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ έλαβε αυξήσεις 13% στους τιμοκαταλόγους της από τους προμηθευτές της το 2022, η εταιρεία επέλεξε να απορροφήσει μέρος αυτών των αυξήσεων, με αποτέλεσμα η τελική τιμή των προϊόντων στα ράφια να αυξηθεί μόλις κατά 9%.

Παρά την εξομάλυνση της πληθωριστικής ανάπτυξης που παρατηρήθηκε τον Αύγουστο, οι αντισταθμίσεις στις τιμές των καταναλωτικών αγαθών δεν έχουν σταματήσει. Σύμφωνα με τα δεδομένα της εταιρείας μετρήσεων αγοράς Circana, οι τιμές στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (FMCG) αυξήθηκαν κατά 9,2% από τον Ιούλιο 2022 έως τον Ιούλιο 2023. Αυτό το ποσοστό είναι υψηλότερο από τις αντίστοιχες ανατιμήσεις που σημειώθηκαν το 2021-2022, όταν το ποσοστό ήταν 6,9%. Παρατηρήθηκαν επίσης αυξήσεις των τιμών καταναλωτικών αγαθών κατά 2,2% από τον Ιούλιο 2020 έως τον Ιούλιο 2021.

Παρά τον περιορισμό του περιθωρίου κέρδους που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση, οι ανατιμήσεις συνεχίζουν να συμβαίνουν. Η ρύθμιση του περιθωρίου κέρδους εμποδίζει την υπέρβαση του περιθωρίου του 2021, αλλά δεν εμποδίζει τις αλυσίδες να προσαρμόζουν τις τιμές τους ανάλογα με τις αυξήσεις που αποδέχονται οι προμηθευτές τους. Αυτό που ρυθμίζει το νομοθέτημα Σκρέκα είναι οι ανεξέλεγκτες ανατιμήσεις, όχι οι ανατιμήσεις γενικά που δεν μπορούν να ελεγχθούν λόγω της αύξησης των βασικών παραγόντων κόστους στην αγορά.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να αυξάνονται με υψηλό ρυθμό, ενώ τα επώνυμα προϊόντα μειώνονται. Τα τρόφιμα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην ιδιωτική ετικέτα, ακολουθούμενα από προϊόντα φροντίδας και καθαριότητας σπιτιού και προϊόντα ατομικής περιποίησης και υγιεινής. Ο συνολικός τζίρος όλων των κατηγοριών αγαθών αυξήθηκε κατά 9,8% τον Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2022.

δειτε ακομα

δειτε ακομα