Ηλεκτρονικός Φάκελος Ακινήτου: Γρήγορη διαδικασία για τις μεταβιβάσεις ακινήτων

Από την 1η Νοεμβρίου, οι μεταβιβάσεις ακινήτων θα γίνονται μέσω του Ηλεκτρονικού Φακέλου Ακινήτου, μειώνοντας τον χρόνο που απαιτούνταν μέχρι σήμερα. Υποσχέθηκε όμως η ανεξάρτητη αρχή Δημοσίων Εσόδων ότι ο νέος ηλεκτρονικός φάκελος θα είναι σε πλήρη λειτουργία μέσα στο 2023.

Ο ηλεκτρονικός φάκελος περιλαμβάνει όλη την απαραίτητη τεκμηρίωση για μια μεταβίβαση ακινήτου και διευκολύνει τους πωλητές και τους αγοραστές να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες που παρέχονται από τους φορείς που αφορούν τη μεταβίβαση, όπως το φορολογικό, το κτηματολογικό και το τεχνικό επιμελητήριο.

Για να γίνει η μεταβίβαση, ο συμβολαιογράφος που συντάσσει τη σύμβαση μεταβίβασης πρέπει να ζητήσει την έκδοση των απαραίτητων δικαιολογητικών και των εγγράφων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Στη συνέχεια, καλεί τον πωλητή και τον αγοραστή να αποδεχθούν τη μεταβίβαση και να παράσχουν τις αναγκαίες εξουσιοδοτήσεις. Κατόπιν, πραγματοποιείται η καταχώρηση της σύμβασης στο κτηματολογικό γραφείο.

Ο σκοπός αυτής της ψηφιοποίησης είναι να διευκολυνθεί η διαδικασία μεταβίβασης ακινήτων και να απεμπλουτισθεί ο ρόλος των υπαλλήλων των εμπλεκόμενων φορέων από εργασίες που τυπικά ήδη ξέρει ο ηλεκτρονικός φάκελος.

δειτε ακομα

δειτε ακομα