«Φρενάρουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το πετρέλαιο παίρνει ρεβάνς

Επιστρέφει το πετρέλαιο στο προσκήνιο στον τομέα της ενέργειας, καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίνουν νέα ώθηση στη χρήση ορυκτών καυσίμων.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα, το πετρέλαιο είχε υποβαθμιστεί με την υπόθεση ότι θα ανακλαμβανόταν στη μείωση της χρήσης του, ενώ τα αυτοκίνητα θα κινούνταν προς την ηλεκτροκίνηση.

Παρόλο που η τάση αυτή εξακολουθεί να υφίσταται, φαίνεται πως η ημερομηνία όπου τα αυτοκίνητα θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων θα καθυστερήσει, καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμένουν σε κυκλοφορία περισσότερο από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί.

Εκτός από την έλλειψη υποδομών φόρτισης σε πολλές χώρες, η μη αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ο χρόνος που απαιτείται για τη φόρτιση της μπαταρίας συγκριτικά με τη γρήγορη ενέργεια που παρέχει ένα βενζινάδικο, αποτελούν σημαντικά εμπόδια στην εξέλιξή τους.

Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν μειώσει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά οχήματα ενώ ο ανταγωνισμός στις τιμές έχει πιέσει τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθυστερώντας τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά οχήματα.

Επίσης, η χαμηλή αντίσταση στην επαναπώληση και οι πολιτικές αβεβαιότητες εν μέσω των εκλογών στις ΗΠΑ, όπου ο Ντόναλντ Τραμπ αντιτίθεται στις επιδοτήσεις που υποστηρίζουν την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, έχουν συμβάλει στη μειωμένη τους πωλήσεις.

Σε πρόσφατη ανάλυση της, η Goldman Sachs αναθεώρησε τις εκτιμήσεις της για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου στην επόμενη δεκαετία.

«Οι αδύναμες πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και η αύξηση των εισοδημάτων παγκοσμίως διεγείρουν την ζήτηση για ενέργεια κυρίως από τα ορυκτά καύσιμα», επισημαίνει η ανάλυση.

Αν και μερικοί αναλυτές προβλέπουν ότι η ζήτηση πετρελαίου θα φτάσει στο αποκορύφωμά της μέχρι το 2030, η αμερικανική τράπεζα τώρα εκτιμά ότι η χρήση πετρελαίου θα συνεχίσει να αναπτύσσεται έως το 2034.

Αυτό οφείλεται κατά μέρος στη ζήτηση πετρελαίου από τις αναδυόμενες αγορές της Ασίας και την ζήτηση για πετροχημικά προϊόντα.

«Πιστεύουμε ότι το κορυφαίο σημείο ζήτησης απέχει ακόμα μια δεκαετία, και το σημαντικότερο είναι ότι μετά από αυτό το διάστημα, η ζήτηση θα εξελιχθεί οριζόντια, χωρίς απότομες μειώσεις για αρκετά χρόνια ακόμη», αναφέρεται στην ανάλυση των Nikhil Bhandari και Amber Cai της Goldman Sachs.

Σύμφωνα με το βασικό σενάριο της Goldman Sachs, η ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να φτάσει τα 110 εκατ. βαρέλια την ημέρα έως το 2034. Σε μια εναλλακτική προβλέψη με πιο αργό ρυθμό ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων, η ζήτηση πετρελαίου ενδέχεται να συνεχίσει να αυξάνεται έως τα 113 εκατ. βαρέλια την ημέρα έως το 2040.

Μετάνοιωσαν

Οι προκλήσεις στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολλές. Σύμφωνα με την Consumer Reports, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αποδειχθεί λιγότερο αξιόπιστα, μέσο όρο, σε σχέση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, φορτηγά και SUV.

Επιπλέον, τα μοντέλα EV αντιμετώπισαν σχεδόν 80% περισσότερα προβλήματα από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2021 έως το 2023, σύμφωνα με την Consumer Reports.

Μια άλλη έρευνα της McKinsey αποκάλυψε πως σχεδόν το 46% των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι θα επέλεγαν ξανά αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Υποστηρίξεις: δείτε εδώ

δειτε ακομα

δειτε ακομα