Διορθώσεις στη Βουλή για να αυξηθεί η ακρίβεια: Τρία μέτρα για “μόνιμη μείωση τιμής” [βίντεο]

Αναλυτικότερα, η τροπολογία που υποβλήθηκε στο νομοσχέδιο για την “Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2121 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2019 για την τροποποίηση της οδηγίας (ΕΕ) 2017/1132 όσον αφορά στις διασυνοριακές μετατροπές, συγχωνεύσεις και διασπάσεις κεφαλαιουχικών εταιρειών)” περιλαμβάνει τρεις ρυθμίσεις. Πρώτον, υποχρεωτική ανακοίνωση των ανατιμήσεων προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ. Δεύτερον, επισήμανση προϊόντων με δέσμευση μείωσης τιμής στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας “Μόνιμη Μείωση Τιμής”. Τρίτον, δημοσιοποίηση των τιμών φρούτων και λαχανικών.

supermarket547

Σύμφωνα με την τροπολογία, τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ θα πρέπει να ανακοινώνουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης οποιαδήποτε αύξηση τιμής από προμηθευτή καταναλωτικών προϊόντων που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή εκείνων που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση. Ο στόχος του μέτρου είναι η παρακολούθηση της εξέλιξης των τιμών χονδρικής πώλησης των προϊόντων για τον έγκαιρο σχεδιασμό δημόσιων πολιτικών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της αγοράς.

Στην περίπτωση παραβίασης της υποχρέωσης από τις επιχειρήσεις, το πρόστιμο θα ανέρχεται σε 50.000 ευρώ για κάθε παραβίαση της ανακοίνωσης.

Επίσης, τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις ενδεικτικές τιμές λιανικής πώλησης φρούτων και λαχανικών και το Υπουργείο Ανάπτυξης θα ανακοινώνει αυτές τις τιμές στους καταναλωτές μέσω των ιστότοπων του Υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, καθώς και μέσω του “e-katanalotis”. Για τους παραβάτες, το πρόστιμο θα ανέρχεται σε 20.000 ευρώ, εκτός αν η παράλειψη της ανακοίνωσης τιμών οφείλεται σε ανωτέρα βία ή αντικειμενικούς λόγους τεχνικής αδυναμίας.

Επιπλέον, καθιερώνεται η επισήμανση προϊόντων με δέσμευση μείωσης τιμής. Σε αυτήν την περίπτωση, οι εταιρείες, οι βιομηχανίες και οι χονδρέμποροι καταναλωτικών προϊόντων θα μπορούν να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία “Μόνιμη Μείωση Τιμής” εάν, έως την 30η Νοεμβρίου 2023, στείλουν γραπτή δέσμευση στο Υπουργείο Ανάπτυξης για μείωση τιμών τουλάχιστον 5% – εκτός από προωθητικές προσφορές – για τους επόμενους έξι μήνες. Η δέσμευση των επιχειρήσεων για την “Μόνιμη Μείωση Τιμής” περιλαμβάνει τον μοναδικό κωδικό (barcode), την επωνυμία, το είδος και το περιεχόμενο του προϊόντος ανά μονάδα μέτρησης, την εταιρεία προμηθευτή και τη δέσμευση για τη μείωση της τιμής πώλησης.

Τα προϊόντα που θα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία θα έχουν ετικέτα με ένα σαφές ειδικό σήμα στο ράφι και οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ θα είναι υποχρεωμένες να μεταφέρουν πλήρως τις μειωμένες τιμές πώλησης των προμηθευτών τους στον τελικό καταναλωτή. Σε περίπτωση μη τήρησης της γραπτής δέσμευσης, το πρόστιμο θα ανέρχεται σε 50.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος.

Η χρήση του ειδικού σήματος από σούπερ μάρκετ σε προϊόντα που δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία θα τιμωρείται με πρόστιμο 2.000 ευρώ ανά κατάστημα και ανά κωδικό προϊόντος.

δειτε ακομα

δειτε ακομα