“Καλάθι του Πάσχα” και “Καλάθι του νονού”: Ποια αντικείμενα περιλαμβάνουν;

Το υπουργείο Ανάπτυξης παρουσίασε δύο νέα “καλάθια”, το “Καλάθι του Πάσχα” και το “Καλάθι του νονού”, με σκοπό να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια στις αγορές. Το “Καλάθι του νονού” θα περιλαμβάνει παιχνίδια και λαμπάδες και θα εφαρμοστεί στα καταστήματα παιχνιδιών από τις 29 Μαρτίου έως τις 15 Απριλίου, ενώ το “Καλάθι του Πάσχα” θα καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών στις αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τους τραπέζι και θα είναι διαθέσιμο στις 4 Απριλίου.

Οι επιχειρήσεις παιχνιδιών με ετήσιο τζίρο άνω του 1.000.000 ευρώ θα συμμετέχουν υποχρεωτικά στο “Καλάθι του νονού”, ενώ οι υπόλοιπες επιχειρήσεις με μικρότερο τζίρο μπορούν να συμμετάσχουν εθελοντικά. Οι κατηγορίες παιχνιδιών που θα διαμορφωθούν από το υπουργείο Ανάπτυξης αναμένεται να είναι παρόμοιες με εκείνες των Χριστουγέννων, ενώ θα προστεθούν και λαμπάδες με παιχνίδια για τις αγορές των νονών προς τα βαφτιστήρια τους.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, η εφαρμογή του “Καλαθιού του Νοικοκυριού” ήταν επιτυχημένη και συνέβαλε στη μείωση του πληθωρισμού, μαζί με άλλα μέτρα όπως το market pass. Το υπουργείο Ανάπτυξης ελπίζει ότι τα νέα “καλάθια” θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας στις αγορές.την αποτελεσματικότητα του καλαθιού του νοικοκυριού στην μείωση των τιμών των προϊόντων στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τη μελέτη που παρουσιάστηκε από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Philips της Κύπρου, η αξία του καλαθιού όλων των εταιρειών έχει μειωθεί για όλες τις εταιρείες κατά -22,18% για την περίοδο από την 1η εβδομάδα εφαρμογής έως και την 15η εβδομάδα. Επιπλέον, η έρευνα επιβεβαίωσε ότι η λειτουργία του καλαθιού υπήρξε επιτυχής και αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια της πολιτείας, το οποίο δεν δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία της ελεύθερης οικονομίας και λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών. Τέλος, οι υπεύθυνοι του υπουργείου ανάπτυξης και επενδύσεων υπογράμμισαν ότι το καλάθι έχει φτάσει τα 60 είδη και αποτελεί ένα εργαλείο «ανάχωμα για την ακρίβεια», ενώ επεκτείνεται μέχρι τον Ιούνιο.Η πρώτη μελέτη που ανέδειξε τη θετική συμβολή του καλαθιού του νοικοκυριού στο καταναλωτικό κοινό είχε ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Σύμφωνα με αυτήν, υπήρξε ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών για την αξία των καλαθιών που προσέφεραν εβδομαδιαίως, με αποτέλεσμα να λειτουργήσει υπέρ των καταναλωτών. Παρόλα αυτά, δεν ανακύπτει πρόβλημα ανταγωνισμού, καθώς οι τιμές των αγαθών αυξάνονται σύμφωνα με τον σχετικό δείκτη του ΕΛΣΤΑΤ.

δειτε ακομα

δειτε ακομα