Ιωάννα Λυτρίβη: Η επαγγελματική εκπαίδευση-κατάρτιση ήταν για πολλά χρόνια φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης

Η κ. Ιωάννα Λυτρίβη συζητά για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση σε συνέντευξή της στο Pagenews με τη δημοσιογράφο Σοφία Χύτου.

Αναφερόμενη στον πρόσφατο νόμο για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, η υφυπουργός Παιδείας επισημαίνει ότι «η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ήταν για πολλά χρόνια ο φτωχός συγγενής, το αποπαίδι του εκπαιδευτικού συστήματος. Θεωρούνταν μια επιλογή ανάγκης και όχι μια συνειδητή επιλογή. Είναι μια στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης τα τελευταία τέσσερα – πέντε χρόνια να αλλάξει πλήρως το σκηνικό. Είναι η πρώτη φορά που ιδρύθηκε το χαρτοφυλάκιο αυτό σε επίπεδο υφυπουργείου, και όχι απλώς σε επίπεδο γενικής γραμματείας. Δεν πάμε να γκρεμίσουμε ό,τι έχει χτιστεί, αλλά πάμε να δημιουργήσουμε σε σχέση με τη νομοθεσία για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση».

Σε προσέγγιση της κ. Ιωάννας Λυτρίβη, «για πάρα πολλά χρόνια οι δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης λειτουργούσαν ασύνδετα. Δηλαδή η κάθε μία οδηγούσε τους αποφοίτους σε ένα αδιέξοδο. Εμείς ερχόμαστε να δημιουργήσουμε πολυδύναμα κέντρα, καθένα από τα οποία θα έχει μέσα τρία επίπεδα σπουδών που αφορούν στην επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι οι επαγγελματικές δομές κατάρτισης που απευθύνονται σε αποφοίτους γυμνασίου, είναι τα ΕΠΑΛ και είναι και τα ΙΕΚ που πλέον μετονομάζονται σε ΣΑΕΚ. Αυτά συστηματοποιούνται κάτω από μια κοινή διοίκηση και αφήνουμε ελεύθερο το ανθρώπινο δυναμικό να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητες τους. Είναι 60 πολυδύναμα κέντρα σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, δημιουργούμε θεματικά πολυδύναμα κέντρα. Αυτά τα πολυδύναμα κέντρα θα έχουν δίπλα τους ένα γραφείο σταδιοδρομίας, έτσι ώστε να υπάρχει σύνδεση με την αγορά εργασίας. Αυτό το γραφείο διασύνδεσης θα φέρνει σε επαφή το εκπαιδευτικό σύστημα με την αγορά της χώρας. Αυτά τα γραφεία διασύνδεσης θα είναι το σημείο διεπαφής ανάμεσα σε αποφοίτους και σε αγορά εργασίας. Σε ορίζοντα τετραετίας ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν αυτά τα εξήντα κέντρα. Όλα αυτά συνδέονται με δομές που θα μας δείχνουν πώς απορροφούνται οι απόφοιτοι στην αγορά εργασίας. Μιλάμε για μια αναπτυξιακή πολιτική στον πυρήνα σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο».

δειτε ακομα

δειτε ακομα