Η κυβέρνηση του Καναδά ανακοίνωσε προσφάτως τη σχεδίαση επιβολής νέων δασμών σε κρίσιμες σπάνιες γαίες, προϊόντα μπαταριών, ηλιακής ενέργειας και ημιαγωγούς που εισάγονται απευθείας από την Κίνα. Αυτή η κίνηση ενδέχεται να προκαλέσει αντίκτυπο στις σχέσεις με το Πεκίνο, που ήδη είναι τεταμένες.
Πριν λίγες εβδομάδες, η καναδική κυβέρνηση είχε ήδη ανακοινώσει 100% επιπρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επικρίνοντας τον «αθέμιτο ανταγωνισμό» που δημιουργούν οι κινέζικες εταιρείες, κάτι που δεν άφησε ασυγκίνητους τους Κινέζους, οι οποίοι εξέφρασαν την «έντονη δυσαρέσκειά» τους.
Η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κρίστια Φρίλαντ, ανακοίνωσε μια νέα δημόσια διαβούλευση 30 ημερών με σκοπό να ακούσει τις απόψεις της βιομηχανίας για την επιβολή δασμών στις εισαγωγές μπαταριών και άλλων κρίσιμων προϊόντων από την Κίνα. Όπως δήλωσε, οι τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν πληγεί από την πολιτική υπερπροσφοράς του Πεκίνου.
Η ένταση στη σχέση Καναδά-Κίνας συμβαδίζει με ευρύτερες εμπορικές διαφωνίες μεταξύ Δύσης και Κίνας, καθώς οι δυτικές χώρες κατηγορούν το Πεκίνο για καταστροφή του ανταγωνισμού σε τομείς όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Πεκίνο έχει προσφύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ), υποστηρίζοντας ότι η Καναδική κυβέρνηση έχει επιλέξει μονομερείς «προστατευτισμούς» όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Επιπλέον, η καναδική κυβέρνηση έχει επιβάλλει πρόσθετους δασμούς και στον εισαγόμενο χάλυβα και αλουμίνιο από την Κίνα. Σε απάντηση, το Πεκίνο ξεκίνησε έρευνα αντιντάμπινγκ για την καναδική κανόλα, πιθανώς ως αντίποινα.
Τα τελευταία χρόνια, η καναδική κυβέρνηση εργάζεται σκληρά για να προσελκύσει κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προσφέροντας φορολογικά κίνητρα και προβάλλοντας την καθαρή ενέργεια που παράγει η χώρα, καθώς και τους πλούσιους πόρους της σε σπάνιες γαίες.