Η κίνηση εμπορικών πλοίων μειώθηκε κατά 42% μετά από επιθέσεις Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, που επλήγη από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι από τη Υεμένη, μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δύο μήνες, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, αναζητώντας λύσεις για τον αυξανόμενο αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο.

Ο Γιαν Χόφμαν, εκπρόσωπος της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (CNUCED/UNCTAD), τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ότι «Είμαστε πολύ ανήσυχοι για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (…) που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής».

Σύμφωνα με την CNUCED, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, μεγάλα ναυτιλιακά σκάφη αναστέλλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και προτιμούν να πλένουν γύρω από την Αφρική, με αποτέλεσμα μείωση 42% του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.

Τα εμπορεύματα μεταφέρονται όλο και λιγότερο μέσω Διώρυγας, εξηγώντας ένα υπερβολικό κλάδος εμπορευματοκιβωτίων να μην χρησιμοποιεί πλέον τη Διώρυγα, σύμφωνα με τον κ. Χόφμαν.

Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων είναι 18%, πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας…) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.

Οι αντάρτες Χούθι έχουν ανακοινώσει ότι στόχος τους είναι τα πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, εκδηλώνοντας αλληλεγγύη προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.

Η διατάραξη του εμπορίου μέσω Ερυθράς Θάλασσας έχει ευρύτερες συνέπειες, καθώς «πάνω από το 80%» του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται διά θαλάσσης και άλλες θαλάσσιες οδοί υφίστανται σημαντική πίεση, σύμφωνα με τον κ. Χόφμαν.

Επιπλέον, το εμπόριο μέσω Μαύρης Θάλασσας αντιμετωπίζει προβλήματα εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, το οποίο οδήγησε σε αύξηση των τιμών τροφίμων.

Επίσης, λόγω ξηρασίας, το επίπεδο νερού στη Διώρυγα του Παναμά έχει μειωθεί, προκαλώντας στέρηση της κίνησης. Ο αριθμός διελεύσεων μέσω αυτής της Διώρυγας ήταν μειωμένος κατά 36% τον περασμένο μήνα και κατά 62% σε σύγκριση με το 2021, σημειώνει η CNUCED.

Τα προβλήματα σε σημαντικές θαλάσσιες εμπορικές οδούς μπορεί να επηρεάσουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, οδηγώντας σε καθυστερήσεις παραδόσεων αγαθών, αυξήσεις κόστων και αύξηση του πληθωρισμού, όπως ανησυχεί ο ΟΗΕ, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις τιμές τροφίμων παγκοσμίως.

δειτε ακομα

δειτε ακομα