Γερμανία: Οι ανησυχίες για τις οικονομικές συνέπειες μετά την άνοδο του ακροδεξιού AfD

«Volkspartei», ή «κόμμα του λαού», είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει το ακροδεξιό κόμμα AfD στην ανατολική Γερμανία, μετά την εντυπωσιακή νίκη του στη Θουριγγία. Ενώ η Γερμανία επηρεάζεται από αυτήν την εξέλιξη, οι πολιτικοί προσπαθούν να ανταπεξέλθουν, χαρακτηρίζοντας το AfD «εξτρεμιστικό» και «ναζιστικό». Η κατάσταση δείχνει να διαμορφώνεται με την οικονομία στο επίκεντρο.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι, για πρώτη φορά σε 87 χρόνια, η Volkswagen προγραμματίζει το κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις. Ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλούμε προειδοποιεί ότι η εταιρεία βρίσκεται σε «πολύ σοβαρή κατάσταση» λόγω ενός ελλείμματος 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, που αναγκάζει τη διοίκηση να προχωρήσει σε σκληρές αναγκαίες περικοπές.

Ο Μπλούμε υποδεικνύει ότι οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες και η πίεση από νέους ανταγωνιστές στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα της Γερμανίας, ευθύνονται για την κακή κατάσταση της VW.

Αυτή η ανησυχία εκτείνεται στον επιχειρηματικό κόσμο της Γερμανίας, με φόβους για περαιτέρω οικονομική επιδείνωση. Η Volkswagen προετοιμάζεται για «πόλεμο» με τα εργατικά συνδικάτα, αναστέλλοντας τη «εγγύηση απασχόλησης» που ισχύει από το 1994 για 110.000 εργαζόμενους. Οι επιχειρηματίες ανησυχούν για πιθανές μειώσεις επενδύσεων και απώλειες θέσεων εργασίας.

Οι ανησυχίες των επιχειρηματιών συνδέονται και με την άνοδο του AfD. Ο Μάρσελ Φράτζερ από το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών αναφέρει ότι οι πολιτικές του AfD, οι οποίες προωθούν τον εμπορικό προστατευτισμό και τη μείωση της μετανάστευσης, μπορεί να οδηγήσουν σε φυγή επιχειρήσεων και εξειδικευμένου προσωπικού προς περιοχές που τους εκτιμούν περισσότερο.

Ο Μίκαελ Χέθερ, διευθυντής του Γερμανικού Οικονομικού Ινστιτούτου, τονίζει ότι οι επιχειρήσεις χρειάζονται πολιτική σταθερότητα. Η αύξηση του AfD, όπως αναφέρει, δεν είναι καλό σημάδι για την οικονομία και προτείνει τη δημιουργία ενός «ενεργού κράτους επενδύσεων» για να αποφευχθεί η οικονομική παρακμή.

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις ευρωπαϊκές πολιτικές σχετικά με τα συνθετικά καύσιμα, σημειώνοντας ότι οι σχεδιαζόμενοι δασμοί κατά των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να πλήξουν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η BMW κινδυνεύει μείωσης της ανταγωνιστικότητάς της, καθώς εξαρτάται από πρώτες ύλες και τεχνολογίες που προέρχονται κυρίως από την Κίνα.

δειτε ακομα

δειτε ακομα