Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει ένα απρόσμενο αποτέλεσμα: τα εμπορικά τρένα που συνδέουν την Ασία με την Ευρώπη βγαίνουν κερδισμένα. Ο λόγος είναι η αυξημένη σιδηροδρομική μεταφορά προϊόντων μέσω της Ρωσίας, καθώς οι εμπορικές διαδρομές μέσω θαλάσσης προς το Σουέζ αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις επιθέσεις των Χούθι. Οι εταιρείες μεταφορών και τα στοιχεία τους δείχνουν την αύξηση της σιδηροδρομικής κίνησης, με την RZD της Ρωσίας να έχει αύξηση έως 40%. Έτσι, η επιλογή της σιδηροδρομικής μεταφοράς γίνεται ακόμη πιο ελκυστική, παρά τις εμπορικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Ρώσοι λόγω των κυρώσεων που τους επιβάλλουν οι Βρυξέλλες.
“Για τη γερμανική εταιρεία DHL η μεταφορά από το Τσενγκντού στο Ντούισμπουργκ διαρκεί 25-30 ημέρες μέσω των ρωσικών τρένων ενώ διά θαλάσσης είναι μεγαλύτερο και διαρκεί κοντά δυο μηνες (50-55 ημέρες)”
Ο σιδηρόδρομος φέρνει προς το συμφέρον του Πούτιν, όπως φαίνεται και από την επωφελούμενη θέση της RZD, που επωφελείται ακόμη και από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει λόγω των κυρώσεων. Παρόλα αυτά, ο σιδηρόδρομος παραμένει μια εναλλακτική λύση σε σχέση με τη θαλάσσια μεταφορά, λόγω του κόστους και της διάρκειας του ταξιδιού.