Οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες κερδίζουν έδαφος στις διεθνείς πτήσεις, όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία του κλάδου. Αυτό συμβαίνει καθώς η ταξιδιωτική ζήτηση στην Κίνα παραμένει χαμηλή και οι ξένοι ανταγωνιστές αντιμετωπίζουν αυξανόμενο κόστος και καθυστερήσεις λόγω της ανάγκης αποφυγής του ρωσικού εναέριου χώρου, σύμφωνα με το Reuters.
Αεροπορικές εταιρείες από το εξωτερικό, και ειδικότερα αυτές της Δύσης, όπως η British Airways και η Qantas, σταματούν ή περιορίζουν τις πτήσεις τους προς την Κίνα μετά την πανδημία, ενώ οι κινεζικές αερογραμμές επεκτείνονται και ενισχύουν την παρουσία τους στο εξωτερικό.
Αποχώρηση των ξένων αερομεταφορέων
Το ποσοστό των διεθνών πτήσεων προς και από την Κίνα που εκτελούνται από κινεζικές εταιρείες έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με πριν την πανδημία. Η British Airways ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει τις πτήσεις από Λονδίνο προς Πεκίνο για έναν χρόνο από τα τέλη Οκτωβρίου για δικούς της εμπορικούς λόγους. Επίσης, η εταιρεία ανέστειλε μία από τις δύο καθημερινές πτήσεις Λονδίνο-Χονγκ Κονγκ για την ίδια περίοδο.
Διεύρυνση της κινεζικής αγοράς
Από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία το 2022, οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες έχουν συνεχίσει να χρησιμοποιούν εναλλακτικές βόρειες διαδρομές προς Ευρώπη και Βόρεια Αμερική, αποφεύγοντας τον ρωσικό εναέριο χώρο. Αντίθετα, αεροπορικές εταιρείες από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και άλλες χώρες σε μεγάλο βαθμό έχουν αποκλειστεί από τον ρωσικό εναέριο χώρο, είτε λόγω κυβερνητικών απαγορεύσεων είτε για λόγους ασφαλείας. Αυτό έχει προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα κόστους στις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες κερδίζουν μερίδιο στην διεθνή αγορά ενώ η εγχώρια αγορά παραμένει ανταγωνιστική και πιέζει τις τιμές.
Αντιδράσεις στην Αμερική
Οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες και τα συνδικάτα της αεροπορίας στις ΗΠΑ έχουν ζητήσει από την κυβέρνηση να μην εγκρίνει περαιτέρω πτήσεις από κινεζικές αερομεταφορείς. Στην επιστολή τους, η οποία στάλθηκε τον Απρίλιο, επισημαίνουν τις «αντιανταγωνιστικές πολιτικές» του Πεκίνου και τη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι ΗΠΑ λόγω των υπερπτήσεων πάνω από τη Ρωσία. «Εάν η ανάπτυξη της κινεζικής αεροπορικής αγοράς παραμείνει ανεξέλεγκτη, οι πτήσεις θα συνεχίσουν να παραχωρούνται στους κινεζικούς αερομεταφορείς», αναφέρει η επιστολή.