Η τιμή του τυποποιημένου ελαιόλαδου αυξήθηκε κατά 30% το 2023, ενώ η κατανάλωση αναμένεται να μειωθεί. Οι καταναλωτές προτιμούν τη συσκευασία του δεκαεξάκιλου τενεκέ αλλά και των σπορέλαιων. Η κατάσταση αυτή αναμένεται να επιδεινωθεί το 2024.
Η προβλεπόμενη κατανάλωση τυποποιημένου ελαιολάδου τον επόμενο χρόνο δεν θα υπερβούσε τους 11.000 τόνους, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 18% συγκριτικά με το 2022.
Ωστόσο, οι εξαγωγές αυξάνονται λόγω της μείωσης της ισπανικής παραγωγής. Οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τη συσκευασία του ενός λίτρου, αλλά με την αύξηση της τιμής, η κατανάλωση παρουσιάζει μείωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το 60% της κατανάλωσης τυποποιημένου ελαιόλαδου αφορά στο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και το 40% στο κλασικό παρθένο ελαιόλαδο.