Σούπερ μάρκετ: Κερδίζει έδαφος αλλά γίνεται πιο ακριβή η ιδιωτική ετικέτα

Η ιδιωτική ετικέτα καταλαμβάνει μια σταθερή θέση στο καλάθι του σούπερ μάρκετ, καθώς οι καταναλωτές ψωνίζουν με κυρίαρχο κριτήριο την τιμή των προϊόντων. Περίπου το 1 στα 4 ευρώ που ξοδεύουν οι καταναλωτές πηγαίνουν στο λεγόμενο «private label», όμως αυτό γίνεται μερα με την ημέρα πιο ακριβό. Σύμφωνα με την NielsenIQ, το πρώτο τετράμηνο του έτους, το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας έφτασε το ιστορικό υψηλό του 25%. Όμως, η αλλαγή της εικόνας που έχει ο καταναλωτής για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα βλέπει ως εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα προϊόντα, με το 75% των καταναλωτών να έχουν αυτή την άποψη. Ερωτηματικό παραμένει κατά πόσο η στροφή αυτή θα διατηρηθεί και μετά από την εξομάλυνση των τιμών, ή απλά έχει συγκυριακό χαρακτήρα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει οριζόντια στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς υπάρχει διαφορετική διείσδυση ανάλογα με την κατηγορία. Στα ελληνικά σούπερμάρκετ, η ιδιωτική ετικέτα καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς πάνω από 70% στα προϊόντα όπως το χαρτί υγείας, ενώ στα όσπρια έχει μερίδιο τάξης 46,1%. Επίσης, το ρύζι, το κατεψυγμένο συσκευασμένο κρέας και η κονσέρβα ντομάτα έχουν υψηλό μερίδιο στην αγορά. Αντίθετα, προϊόντα όπως το κατεψυγμένο κοτόπουλο, το γάλα, το συσκευασμένο ψωμί και η μαγιονέζα έχουν μερίδιο κάτω από 20%.

Παράλληλα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν έχουν μείνει εκτός από τις μεγάλες αυξήσεις τιμών, αφού η μεσοσταθμική αύξηση στην τιμή των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας άγγιξε το 16,4%, κατά μέσο όρο το πρώτο τετράμηνο του έτους. Αντίθετα, τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν κατά 6%. Συνεπώς, ένα καλάθι με 60 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κόστιζε στα τέλη του περασμένου Απριλίου 174,6 ευρώ σε σύγκριση με τα 150 ευρώ που κόστιζε πέρυσι.

δειτε ακομα

δειτε ακομα