Η αυτοψία του υφ. Μεταφορών κατέληξε σε οπερέτα – Οι εργαζόμενοι για την τηλεδιοίκηση τον διέψευσαν.

Ένταση προκλήθηκε μεταξύ εργαζομένων και του υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου στην Λάρισα για την περίφημη τηλεδιοίκηση στο Σιδηρόδρομο. Ειδικότερα, η κυβέρνηση επιμένει παρά το έγκλημα των Τεμπών πως υπάρχει τηλεδιοίκηση αλλά οι εργαζόμενοι την διαψεύδει πανηγυρικά.

«Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα ούτε εντός της Βουλής, ούτε εκτός της Βουλής να παραπληροφορεί την ελληνική κοινωνία. Γι’ αυτό, λοιπόν, είμαστε σήμερα εδώ στο σταθμαρχείο της Λάρισας να δείξουμε ότι αυτός ο πίνακας το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί. Λειτουργούσε και τη νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος. Δυστυχώς δεν χρησιμοποιήθηκε», είπε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ερωτηθείς εργαζόμενος αν αυτό είναι τηλεδιοίκηση τόνισε πως δεν είναι τηλεδιοίκηση αλλά τοπικός χειρισμός. «Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, είπαμε είναι τοπικός χειρισμός. Υπάρχει τοπικός χειρισμός», ανέφερε εργαζόμενος με τον υφυπουργό να είναι ακριβώς δίπλα του.

Εξήγησε μάλιστα πως βλέπει 3,5 χιλιόμετρα από την έξοδο του σταθμού και τόνισε πως αν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα έβλεπε μέχρι το Πλατύ.

ΣΥΡΙΖΑ: Διασύρθηκε σε απευθείας μετάδοση

Αιχμηρή ανακοίνωση εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας πως ο κ. Παπαδόπουλος «διασύρθηκε σε απευθείας μετάδοση».

«Το πρωί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο κ. Γεραπετρίτης μας καλούσε να πάμε όλοι μαζί στη Λάρισα να δούμε την τηλεδιοίκηση που δήθεν υπάρχει.

Στη συνέχεια, δήλωσε ότι δίπλα από τον χώρο που έκανε αυτοψία ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Αλέξης Τσίπρας στη Λάρισα υπάρχει η τηλεδιοίκηση.

Τελικά, το απόγευμα έστειλε τον υφυπουργό κ. Παπαδόπουλο στη Λάρισα να επιβεβαιώσει την ύπαρξη τηλεδιοίκησης, αλλά ο κ. Παπαδόπουλος βρέθηκε σε μια “δυσάρεστη” έκπληξη.

Οι σταθμάρχες που ήταν δίπλα του τον διέψευσαν on digicam διευκρινίζοντας ότι ο τοπικός πίνακας χειρισμού για την είσοδο και έξοδο του σταθμού και δεν είναι τηλεδιοίκηση, και πως αυτή όντως λειτουργούσε ως το 2019 και ρύθμιζε την κυκλοφορία τρένων από το Δομοκό μέχρι το Πλατύ Ημαθίας.

Τι άλλο πρέπει να συμβεί, πόσες ακόμη αποδείξεις, έγγραφα και μαρτυρίες χρειάζονται για να σταματήσει η κυβέρνηση να λέει ψέματα και να προσβάλει την μνήμη των 57 ανθρώπων που χάθηκαν τόσο άδικα; Ως εδώ!».

Συγκλονιστικές μαρτυρίες από τους εργαζόμενους στη Λάρισα

Εργαζόμενοι, σταθμάρχες και μηχανοδηγοί εξέφρασαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στον χώρο που βρισκόταν η τηλεδιοίκηση ως το καλοκαίρι του 2019, τη βεβαιότητά τους πως εάν λειτουργούσε το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, το οποίο «λειτουργούσε από το 2009 ως τον Ιούλιο του 2019», το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί,

Συγκεκριμένα, πρώην σταθμάρχες της Λάρισας τόνισαν πως στο κτήριο που τώρα είναι γιαπί λειτουργούσε κανονικά η τηλεδιοίκηση της Λάρισας μέχρι τον Ιούλιο του 2019, παρακολουθώντας όλα τα τρένα από τον Δομοκό μέχρι και το Πλατύ Ημαθίας. «Όταν κάηκε ο μετασχηματιστής στην πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2019 σταμάτησε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση» ανέφερε ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας. «Για λίγα χιλιάρικα δεν αποκαταστάθηκε η ζημιά. Για 10-20 χιλιάδες ευρώ. Όσο για το προσωπικό που δούλευε εδώ, ορισμένοι έφυγαν με μετατάξεις, άλλοι με σύνταξη. Δεν ενδιαφέρονταν να λειτουργήσει η τηλεδιοίκηση, τελικά την κατήργησαν» σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρώην σταθμάρχης.

«Αυτή είναι η τηλεδιοίκηση που λέει ο κύριος Γεραπετρίτης ότι λειτουργεί. Αν το βλέπετε εσείς ότι λειτουργεί, ό,τι και να πούμε περισσεύει» κατήγγειλε πρώην μηχανοδηγός του ΟΣΕ, με τον κ. Τσίπρα να σχολιάζει πως «νομίζω ότι αυτό είναι μεγαλύτερη ύβρις από τις ίδιες τις ευθύνες για την εγκατάλειψη του δικτύου.

Οι εργαζόμενοι περιέγραψαν στον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2019 υπήρχε ένα πάνελ που απεικόνιζε την πορεία όλων των τρένων από τον Δομοκό μέχρι τον κόμβο Πλατύ.

Σε ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα πόσοι σταθμάρχες ήταν στην βάρδια, υπογράμμισαν ότι στη Λάρισα ήταν δύο σταθμάρχες σε κάθε μία από τις τρεις βάρδιες στον σταθμό τηλεδιοίκησης και άλλοι δύο ανά βάρδια στο σταθμό του τρένου. «Και τώρα ήταν μόνο ένας σταθμάρχης. Όχι μόνο ένας απλά αλλά και άπειρος. Ήταν λίγων ημερών σταθμάρχης» σημείωσε ο επί χρόνια πρώην σταθμάρχης της Λάρισας Γιάννης Κολλάτος.

Πρόσθεσε δε πως «εγώ για να μπω σταθμάρχης στην Λάρισα και να εργαστώ, έκανα 7 χρόνια σε γειτονικούς σταθμούς για να αποκτήσω εμπειρία. Επί σειρά ετών ήμουν βοηθός σταθμάρχη με κάποιον έμπειρο και αυτός ήταν 5 ημερών. Είναι έγκλημα.. 24 Ιανουαρίου ορκίστηκε σταθμάρχης και τον αφήσανε μόνο του. Μετά από εμπειρία 5 ημερών στην Καλαμπάκα. Αδιανόητα πράγματα».

«Ήμουν 38 χρόνια μηχανοδηγός στην Λάρισα, δούλευαν όλα κανονικότητα στη Λάρισα. Αν λειτουργούσε αυτό δεν θα γινόταν το δυστύχημα» πρόσθεσε με τη σειρά του άλλος μηχανοδηγός που βγήκε σε σύνταξη πέρσι, όπως είπε ο ίδιος.

«Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, όπως λειτουργούσε από το 2009 έως το 2019, το δυστύχημα δεν θα γινόταν» ανέφεραν χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως «είχαν όμως προγραμματίσει να καταργήσουν τον σιδηρόδρομο».

«Είχαν προγραμματίσει ότι αυτά πρέπει να διαλυθούν όλα. Γι αυτό προσλαμβάνουν σταθμάρχες με το μπλοκάκι. Να πάρεις έναν σταθμάρχη να τον εκπαιδεύσεις 8-10 μήνες, να αποκτήσει μια εμπειρία και να εργαστεί 6 μήνες, μετά τι θα τον κάνεις; Θα πάρεις άλλον;» διερωτήθηκε πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ.

Τέλος, κατήγγειλε ότι παλαιότερα υπήρχε όριο ηλικίας για τους σταθμάρχες. «Τη δεκαετία του ‘80 το όριο ηλικίας για τους σταθμάρχες ήταν 30 ετών, μετά το κάναν 42 μετά πήγε 48 και τώρα επειδή προσελήφθη αυτός ο σταθμάρχης το κάναν 59» ανέφερε. «Ο σταθμάρχης έχει τις ευθύνες του, ήταν άπειρος άνθρωπος αλλά ανεξάρτητα από αυτό αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση δεν θα μπορούσε να γίνει ατύχημα με τίποτα. Δεν υπήρχε περίπτωση».

https://twitter.com/atsipras/standing/1637780268676251652

https://twitter.com/atsipras/standing/1637776468091498497

δειτε ακομα

δειτε ακομα