Αποτυχία επανεκκίνησης των τρένων – Ακυρώνονται δρομολόγια, αντιδρούν οι μηχανοδηγοί.

Με αλλαγές μέχρι την τελευταία στιγμή ξεκινούν ξανά τα δρομολόγια της Hellenic Train μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Όπως ανακοινώθηκε, ξεκινούν τα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, Πειραιάς-Αθήνα-Αεροδρόμιο, Άνω Λιόσια-Κάντζα και Αθήνα-Χαλκίδα, ο Προαστιακός Πάτρας και τα δρομολόγια Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο, Διακοφτό- Καλάβρυτα.

Αντιθέτως, τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Φλώρινα και Θεσσαλονίκη-Δράμα όπως και τα εμπορευματικά δρομολόγια δεν θα γίνουν. Επίσης, η Hellenic Train έστειλε ειδοποίηση για την ακύρωση τους στις εταιρείες για τα εμπορευματικά δρομολόγια. Προηγήθηκε επιστολή των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) στην οποία επισημαίνουν 9 σημεία που πρέπει να επιλυθούν τα προβλήματα για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ασφάλεια.

Αναλυτικά, σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train από αύριο Τετάρτη 22/3/2023 θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρένων στις παρακάτω γραμμές:

  1. Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
  2. Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
  3. Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο
  4. Αεροδρόμιο- ‘Ανω Λιόσια
  5. Άνω Λιόσια- Κάντζα
  6. Κάντζα- Άνω Λιόσια
  7. Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
  8. Προαστιακός Πάτρας
  9. Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο
  10. Διακοφτό- Καλάβρυτα

Σημειώνεται πως αύριο στις 04:45 φεύγει το πρώτο τρένο από τον σταθμό Λαρίσης για το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Οινόη, στο οποίο και θα επιβιβαστεί ο μεταβατικός διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης.

Επιπλέον, αναμένεται αύριο να επανεκκινήσει κι ένα ζεύγος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Τα ζητήματα που έθεσαν οι μηχανοδηγοί των τρένων

Προηγήθηκε πιστολή προς τη διοίκηση της Hellenic Train από τους μηχανοδηγούς (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), αναδεικνύοντας εννέα ζητήματα, χωρίς την επίλυση των οποίων «δεν μπορεί να ξεκινήσουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια».

Αναλυτικότερα, οι μηχανοδηγοί υπογραμμίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και συμπληρώνουν ότι απαιτούνται οι κατάλληλες ενέργειες για επίλυση σοβαρών θεμάτων σε εννέα σημεία του δικτύου.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης Ελλάδας ζητά την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, όπως αυτός της Έδεσσας, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου καταλληλότητας των γεφυρών από τις οποίες διέρχεται το τρένο.

Επιπλέον, αναφέρεται στην ανάγκη επαρκούς φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ επαναλαμβάνει το αίτημά της για καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, «καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας», όπως αναφέρουν.

Όλη η επιστολή των μηχανοδηγών προς την Hellenic Train

Η επιστολή των μηχανοδηγών προς την Hellenic Train έχει ως εξής:

«Η σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι επί των αμαξοστοιχιών έχασαν τη ζωή τους σε ένα αδιανόητο δυστύχημα.

Το Σωματείο μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας (Φωτοσήματα – Τηλεδιοίκηση – ETCS).

Δυστυχώς οι επισημάνσεις και οι προειδοποιήσεις μας, ανεξήγητα, είτε υποβαθμίστηκαν είτε δεν λήφθηκαν σοβαρά υπόψη.

Από την 1/3/2023 έχει ανασταλεί η κυκλοφορία των τρένων στην Ελληνική Επικράτεια, ενώ ο νέος Υπουργός Μεταφορών κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε δέσμη μέτρων για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στις 22 Μαρτίου 2023.

Το Σωματείο μας συμμετείχε σε μια συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π. την Παρασκευή 17 Μαρτίου.

Μετά την συνεδρίαση του ΔΣ του Σωματείου μας, θέτουμε υπόψη σας τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Επισημαίνουμε ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομδιασμό τους σχετικά με την πρόοδο των εργασιών αποκατάστασης και βελτίωσης της υποδομής του σιδηροδρόμου, καθώς και για την εκτίμηση του χρόνου που απαιτείται για την ολοκλήρωση των εργασιών. Επίσης, ο ΟΣΕ πρέπει να διασφαλίσει την πλήρη εφαρμογή των προτύπων ασφαλείας και την εκπαίδευση του προσωπικού του στις νέες διαδικασίες και τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν. Τέλος, ο ΟΣΕ πρέπει να διασφαλίσει τη συνεργασία και την επικοινωνία με τις αρμόδιες αρχές και φορείς, όπως η Πυροσβεστική και η Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, για την αποτελεσματική διαχείριση τυχόν αναπόφευκτων προβλημάτων και καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.Ζητείται η εκπόνηση σχεδίου εκ-χόρτωσης των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή και η καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και της Hellenic Train. Αυτό γίνεται λόγω της επιλεκτικής διαρροής συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Επίσης, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR και πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία.

Για την ασφαλή διέλευση των τρένων, λήφθηκαν τα εξής μέτρα: τα τρένα θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, θα υπάρχουν σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας όπως σε Παλαιοφάρσαλο, Λιτόχωρο, Πλατύ. Επιπλέον, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση και πρόκειται να εγκατασταθούν καταγραφικά στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ. Τέλος, αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα και πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.

δειτε ακομα

δειτε ακομα