Η τιμή των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει μειωθεί κατά 90%.
Σύμφωνα με μελέτη του Γραφείου Ενεργειακής Απόδοσης και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας των ΗΠΑ, η τιμή των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει υποχωρήσει κατά 90% από το 2008. Πιο συγκεκριμένα, η μέση τιμή ανά κιλοβάτ που αφορούσε τις μπαταρίες έπεσε από 1.275 ευρώ το 2008 στα 125 ευρώ το 2023.
Αυτή η πτώση επηρεάζει σημαντικά τη τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα τελευταία 17 χρόνια. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι μπαταρίες έχουν εξελιχθεί τεχνολογικά, αν και οι τιμές των ορυκτών μετάλλων μπορεί να διακυμάνουν. Για instance, η τιμή του λιθίου σημείωσε σημαντική πτώση το 2022.
Πληροφορίες από τη Statista δείχνουν ότι το 2016, η μπαταρία αποτελούσε το 49% του συνολικού κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ποσοστό που θα φτάσει το 28% το 2024 και 19% μέχρι το 2030. Παρά την πτώση της τιμής της μπαταρίας, οι τιμές των αυτοκινήτων δεν φαίνονται να μειώνονται ανάλογα.
Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Αρχικά, οι έρευνες για νέες τεχνολογίες μπαταριών απαιτούν χρηματοδότηση, και οι εταιρείες χρειάζονται να διατηρήσουν κέρδη στα άλλα τους τμήματα. Τα αυτοκίνητα που είναι τριών με τεσσάρων ετών θεωρούνται πλέον νέες τεχνολογίες, γεγονός που κρατά υψηλές τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Έτσι, οι καταναλωτές στρέφονται συχνά σε καινούργια κινέζικα μοντέλα.
Όσον αφορά τις υπολειμματικές αξίες για εταιρείες leasing και ενοικίασης ηλεκτρικών οχημάτων, αναγκάζονται να διαγράψουν μεγάλες ποσότητες ευρώ λόγω των υπερβολικά υψηλών αρχικών εκτιμήσεων. Όπως αναφέρει το Κέντρο Έρευνας Αυτοκινήτου, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία σημείωσαν σχεδόν διπλασιασμό σε σύγκριση με το 2021, ενώ οι τιμές των συμβατικών παρέμειναν σταθερές. Η αυξανόμενη ζήτηση για λίθιο υποσχέσεις ότι η ζήτηση θα φτάσει τα 3,1 εκατομμύρια τόνους μέχρι το 2030.