Οι τετρακύλινδροι κινητήρες έχουν αναμφίβολα τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον κόσμο των αυτοκινήτων. Έχουν πολλά πλεονεκτήματα!
Από τη σημαντική αξιοπιστία τους, που έχει φέρει τα ιαπωνικά οχήματα στην κορυφή της ανθεκτικότητας, έως τις εντυπωσιακές επιδόσεις. Υπάρχουν πολλές μονάδες που έχουν ξεχωρίσει, αλλά ας εστιάσουμε σε πέντε από αυτές.
Honda K20 και K24
Αυτή η ιστορική οικογένεια κινητήρων περιλαμβάνει τετρακύλινδρες μονάδες 2 και 2.4 λίτρων, που χρησιμοποιήθηκαν σε πολλά μοντέλα της Honda στην αρχή των 2000s, όπως το Honda Civic, Type-R, CR-V και Accord.
Ήταν καλοί ατμοσφαιρικοί κινητήρες που, αν και χωρίς turbo, παρήγαγαν ισχύ άνω των 220 αλόγων. Ήταν επίσης μια σταθερή βάση για προσαρμογές που μπορούσαν να φτάσουν τους 300+ ίππους χωρίς προβλήματα.
Το κύριο χαρακτηριστικό τους; Η αντοχή τους στον χρόνο και η δυνατότητα κάλυψης χιλιομέτρων! Οι μεγάλες εκδόσεις συχνά ξεπερνούσαν τα 300.000 χιλιόμετρα.
Mitsubishi 4G63T
Ένας θρυλικός κινητήρας, που χρησιμοποιήθηκε από το 1992 έως το 2007 σε διάφορες παραλλαγές του Mitsubishi Lancer, συμπεριλαμβανομένου του EVO, καθώς και σε μοντέλα όπως τα Eclipse και Galant.
Ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, αγαπημένος των βελτιωτών, καθώς μπορούσε να αντέξει πολλές τροποποιήσεις, φτάνοντας σε επίπεδα απόδοσης που εξέπλησσαν. Στην εργοστασιακή του μορφή είχε ισχύ από 195 έως 345 άλογα, αλλά οι tuners ανέβαζαν την ισχύ σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη.
Nissan SR20DET
Εκτός από τις γνωστές σειρές «Z» και το Skyline/GT-R, η Nissan είχε και άλλους σπορ κινητήρες, όπως τον Nissan Silvia, με τετρακύλινδρο κινητήρα.
Ο SR20DET ήταν ένας 2λιτρος turbo κινητήρας με αρχική ισχύ 205 αλόγων, αλλά όπως όλοι οι άλλοι κινητήρες στη λίστα, είχε τη δυνατότητα για βελτιώσεις, φτάνοντας σε ιπποδυνάμεις μέχρι και 450 άλογα.
Subaru EJ22
Ο απόλυτος αντίπαλος του Mitsubishi Evo, αυτός ο κινητήρας βρισκόταν στο γνήσιο Subaru Impreza, και συγκεκριμένα στο 22B, ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής που κατασκευάστηκε σε μόλις 424 κομμάτια.
Το EJ22, με κυβισμό 2.212cc, ήταν σπάνιο, με ισχύ 275 hp, σε αντίθεση με τον πιο κοινό EJ20 που χρησιμοποιήθηκε ευρέως.
Honda F20C
Η Honda ολοκληρώνει την πεντάδα με τον F20C, έναν κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά στο εμβληματικό Honda S2000. Αυτή η μονάδα είναι γνωστή για τον υψηλότερο λόγο ισχύος ανά λίτρο!
Ο F20C ήταν ένας δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας με 240 άλογα στις 8.600 στροφές/λεπτό και ροπή 200 Nm στις 7.500 στροφές/λεπτό. Στην ιαπωνική έκδοση, μάλιστα, η ισχύς του άγγιζε τα 247 άλογα.