Η Ευρώπη φαίνεται να έχει μια νέα λύση για το ενεργειακό της πρόβλημα, μέσω ενός καινούργιου αγωγού που θα ενισχύσει τη μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ένα σημαντικό βήμα στη στήριξη εναλλακτικών μορφών ενέργειας είναι η κατασκευή ενός αγωγού που θα μεταφέρει υδρογόνο από τη Σκανδιναβία, και συγκεκριμένα από τη Φινλανδία, στην κεντρική Ευρώπη.
Όπως αναφέρει η Gasgrid, η φινλανδική εταιρεία πίσω από το έργο, η σκανδιναβική χερσόνησος και η Βαλτική έχουν τη δυνατότητα να παράγουν έως και 27,1 εκατομμύρια τόνους «πράσινου» υδρογόνου ετησίως, αξιοποιώντας την παραγωγή αξιόπιστης ανανεώσιμης ενέργειας από αιολικά και φωτοβολταϊκά.
Αυτό το υδρογόνο θα υποστηρίξει τη βαριά βιομηχανία της Ευρώπης, παρέχοντας μια βιώσιμη ενεργειακή λύση και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων από την καύση ορυκτών καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο.
Το αρχικό σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός αγωγού μήκους 2,5 χλμ. με διάμετρο 120 εκ., που θα ξεκινά από τη Φινλανδία και θα περνά από την Εσθονία, τη Λετονία, τη Λιθουανία και την Πολωνία, μέχρι να καταλήξει στη Γερμανία.
Στη διάρκεια του αγωγού έχουν προγραμματιστεί σταθμοί συμπίεσης, για να διασφαλιστεί η σταθερή ροή του υδρογόνου, επιτρέποντας συγχρόνως στις χώρες της διαδρομής να αναπτύξουν δικά τους δίκτυα παροχής ενός καυσίμου με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Πολλοί θεωρούν ότι αυτός ο αγωγός είναι η ευκαιρία να αναζωογονηθεί η οικονομία του υδρογόνου, η οποία μέχρι στιγμής είναι σε στάσιμη φάση, κυρίως λόγω της αυξανόμενης δημοφιλίας της ηλεκτροκίνησης.
Είναι γεγονός ότι πολύ λίγοι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να επενδύουν στην ανάπτυξη υδρογονοκίνητων οχημάτων, και αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει σύντομα χωρίς μια σημαντική εξέλιξη.
Όσον αφορά τον αγωγό που θα συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία, η ολοκλήρωσή του θα διασφαλίσει την πρόσβαση σε 2,7 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως για τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.