Η BMW επενδύει ξανά σε κινητήρες εσωτερικής καύσης – Ποιες καινοτόμες τεχνολογίες αναπτύσσει;

Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της BMW, ξαναστρέφουν την προσοχή τους στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς εξελίσσουν νέες τεχνολογίες.

Μια από αυτές είναι η προανάφλεξη του μίγματος πριν φτάσει στους θαλάμους καύσης. Η BMW έχει ήδη καταθέσει ένα διπλωμα ευρεσιτεχνίας για αυτή τη νέα τεχνολογία που προορίζει για τους boxer κινητήρες της.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Η «προθάλαμη ανάφλεξη» λύνει ένα μόνιμο πρόβλημα για τους μηχανολόγους: την αναζήτηση της μέγιστης απόδοσης και της αποδοτικότητας καυσίμου.

Αυτή η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει λύσεις στην αυξανόμενη ζήτηση για πιο ισχυρούς κινητήρες, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τις εκπομπές ρύπων, μια πρόκληση που απαιτεί στρατηγικές βελτίωσης.

Η BMW έχει δημοσιεύσει λεπτομέρειες για το πώς αυτή η τεχνολογία μπορεί να βελτιστοποιήσει την καύση, εξασφαλίζοντας καλύτερη απόδοση του κινητήρα.

Η προθάλαμη ανάφλεξη, μια τεχνολογία με ιστορία που χρονολογείται από 1908, περιλαμβάνει έναν μικρό θάλαμο όπου το καύσιμο ψεκάζεται και αυτοαναφλέγεται πριν η φλόγα περάσει στον κύριο θάλαμο.

Τεχνικά σχέδια της πατέντας της BMW
Τεχνικά σχέδια της πατέντας της BMW

Ενώ η προθάλαμη ανάφλεξη δημιούργησε πιο αποδοτική καύση στους πετρελαιοκινητήρες, έχει αντικατασταθεί από σύγχρονα συστήματα άμεσου ψεκασμού τα τελευταία χρόνια.

Σήμερα, αυτή η τεχνολογία επανέρχεται, κυρίως για βενζινοκινητήρες, και απαιτεί τη μυθολογία του κατάλληλου ψεκασμού λόγω της παρουσίας μπουζί.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Υπάρχουν δύο τύποι προθάλαμης ανάφλεξης στους βενζινοκινητήρες: ενεργή, όπου το μείγμα δημιουργείται στον προθάλαμο, και παθητική, όπου ο ψεκασμός γίνεται άμεσα στον κύριο θάλαμο. Και οι δύο στη συνέχεια ακολουθούν την ίδια διαδικασία καύσης.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Τα πλεονεκτήματα της προθάλαμης ανάφλεξης περιλαμβάνουν τη βελτιωμένη καύση και τη μείωση των εκπομπών ρύπων, που συμβάλλει στη μειωμένη περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Επίσης, αυτή η τεχνολογία διασφαλίζει πιο ομαλή λειτουργία του κινητήρα, ειδικά σε χαμηλές στροφές, ελαχιστοποιώντας τους κραδασμούς και τον θόρυβο.

Ωστόσο, υπάρχουν και μειονεκτήματα, όπως οι απώλειες θερμότητας που μειώνουν την αποδοτικότητα του κινητήρα και η πολυπλοκότητα του συστήματος, που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κόστος παραγωγής και συντήρησης.

Η BMW, μέσω του διπλώματος ευρεσιτεχνίας της, περιγράφει πώς με ειδικά διαμορφωμένα ανοιγμένα, μπορεί να δημιουργηθεί πιο πλούσιο μείγμα στον προθάλαμο, επιτυγχάνοντας έως και 20% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.

δειτε ακομα

δειτε ακομα