Γιατί επιστρέφουν οι ταμπούρα στα φρένα των αυτοκινήτων;

με την πίεση για μείωση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα, οι κατασκευαστές αναζητούν νέες λύσεις για τα συστήματα πέδησης. Η χρήση ταμπούρων αντί δισκόφρενων είναι μια λύση που παρουσιάζεται όλο και πιο συχνά και μπορεί να μειώσει τις εκπομπές μικροσωματιδίων κατά το φρενάρισμα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να ενισχύσει τις νομοθετικές απαιτήσεις της αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων μέχρι το 2025. Η Continental προσφέρει την τεχνολογία ταμπούρων στη Volkswagen για τον πίσω άξονα του ηλεκτρικού ID.3 και εξετάζει την προσφορά της ίδιας τεχνολογίας και για τον εμπρός άξονα. Οι ταμπούρα μπορούν να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία λόγω και των περιβαλλοντικών τους επιδόσεων.Τα ταμπούρα έχουν υψηλή περιβαλλοντική απόδοση, καθώς η κλειστή σχεδίασή τους δεν επιτρέπει στα σωματίδια που δημιουργούνται κατά την επιβράδυνση και την τριβή των μερών του να απελευθερωθούν στην ατμόσφαιρα. Η σκόνη από τις σιαγόνες παραμένει μέσα στο τύμπανο του ταμπούρου και μπορεί να συλλεγεί κατά την περιοδική συντήρηση του συστήματος φρένων. Τα δισκόφρενα πρέπει να εξελιχθούν στον τομέα της περιβαλλοντικής απόδοσης, αλλά προσφέρουν υψηλότερα επίπεδα ισχύος και ασφάλειας σε σχέση με τα ταμπούρα. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να εξελίξουν και να τοποθετήσουν ένα σύστημα “παγίδας” για να συλλέγει τη σκόνη από τα τακάκια πριν αυτή φτάσει στο περιβάλλον.

Τα ταμπούρα μπορούν να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία, καθώς μπορούν να συλλέγουν τη σκόνη και έχουν χαμηλότερο κόστος κατασκευής σε σχέση με τα δισκόφρενα. Τα σύγχρονα ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα διαθέτουν ισχυρά ή ρυθμιζόμενα συστήματα ανάκτησης ενέργειας, τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Έτσι, το σύστημα πέδησης μπορεί να είναι λιγότερο ισχυρό και η παρουσία δισκόφρενων σε όλους τους άξονες να μην είναι απαραίτητη.

δειτε ακομα