Στη Mercedes-AMG, οι μηχανικοί έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή κάθε οκτακύλινδρου κινητήρα, από την αρχή μέχρι το τέλος. Ένας από αυτούς μας ξεναγεί σε αυτή τη φανταστική διαδικασία.
Η AMG ξεκίνησε την πορεία της στην αυτοκίνηση δημιουργώντας αγωνιστικούς κινητήρες. Στη συνέχεια, επεκτάθηκε και στις άμεσες μονάδες ισχύος για πολιτικά αυτοκίνητα, διατηρώντας ωστόσο την εξειδίκευσή της στους κινητήρες ως τον πυρήνα της δραστηριότητας.
Ακόμα και μετά την αγορά της AMG από τη Mercedes-Benz το 1999, η παραδοσιακή φιλοσοφία της «ένας άνθρωπος, ένας κινητήρας» διατηρήθηκε. Κάθε εργαζόμενος αναλαμβάνει την πλήρη συναρμολόγηση του κινητήρα, γεγονός που διαφέρει από την παραδοσιακή μέθοδο παραγωγής.
Ο Jannick Stahl, ένας από τους τεχνικούς της AMG, μας δείχνει τη διαδικασία μέσω ενός βίντεο, παρακολουθώντας αναλυτικά τη συναρμολόγηση του κινητήρα V8 twin-turbo 4.0 λίτρων.
Ο Stahl αναλαμβάνει μόνος του την τοποθέτηση των εμβόλων, το σφίξιμο της κεφαλής και την εγκατάσταση των υπερσυμπιεστών BorgWarner. Το τελευταίο βήμα περιλαμβάνει την τοποθέτηση της πλακέτας με το όνομά του, προσφέροντας στον μελλοντικό ιδιοκτήτη μια αίσθηση μοναδικότητας.
Ο Toolset του περιλαμβάνει πλήθος εργαλείων που διευκολύνουν τη δουλειά του. Παρά τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, δεν υπάρχουν ρομπότ που να εμπλέκονται στη διαδικασία συναρμολόγησης.
Η μόνη αυτοματοποίηση συμβαίνει όταν ο κινητήρας παραδίδεται σε έναν άλλο τεχνικό για μια γρήγορη εκκίνηση και έλεγχο σωστής λειτουργίας, κατά την οποία τοποθετούνται ήδη 10,4 λίτρα λαδιού στον κινητήρα.
Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος, ο κινητήρας μεταφέρεται στη γραμμή παραγωγής για μοντέλα όπως η Mercedes-AMG GT, Mercedes-AMG G63 και Mercedes-AMG S63, όπου η αυτοματοποίηση είναι πιο έντονη.
Η Mercedes-AMG είναι περήφανη για την χειροποίητη εργασία στους V8 κινητήρες της, οι οποίοι είναι πλέον σπάνιοι στην αγορά. Προσφέρει μάλιστα στους ενδιαφερόμενους την ευκαιρία να επισκεφτούν το εργοστάσιο στο Affalterbach με ένα κόστος 650 ευρώ, που περιλαμβάνει και test drive με τα αυτοκίνητά της.