Εάν η πρόταση της επιτροπής εγκριθεί, οι επίδοξοι οδηγοί που δεν έχουν εκπαιδευτεί στις νέες τεχνολογίες αυτοκινήτων θα στερούνται δίπλωμα.
Οι μελλοντικοί οδηγοί χωρίς τεχνική κατάρτιση είναι καταδικασμένοι αν δοθεί το «πράσινο φως» στις προτάσεις της επιτροπής, τις οποίες φέρνει για εξέταση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την 1η Μαρτίου.
Στο πλαίσιο της Πολιτικής Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2021-2030 και της δέσμευσής της για μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στους ευρωπαϊκούς δρόμους έως το 2050, η Επιτροπή προτείνει επικαιροποίηση των κανόνων δοκιμών που σχετίζονται με την απόκτηση άδειας οδήγησης.
Ειδικότερα, προτείνεται να επεκταθεί το υλικό επιθεώρησης ώστε να καλύπτει τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Θα αξιολογηθούν επίσης οι γνώσεις και οι δεξιότητες που σχετίζονται με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και άλλες αυτοματοποιημένες τεχνολογίες, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε δυνητικός οδηγός θα πρέπει να μπορεί να χειρίζεται τη νέα τεχνολογία οχημάτων απρόσκοπτα.
Ταυτόχρονα, οι οδηγοί θα μάθουν πώς ο τρόπος που οδηγούν -όπως όταν αλλάζουν ταχύτητα- επηρεάζει τις εκπομπές ρύπων του οχήματός τους.
Η έγκριση της προαναφερθείσας πρότασης της επιτροπής και η υιοθέτηση του ελληνικού συστήματος εξετάσεων οδήγησης θα αυξήσει φυσικά τη δυσκολία για τους υποψήφιους οδηγούς.
Η χώρα μας προωθεί ήδη παρεμβάσεις για τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου διαφάνειας στη διαδικασία απόκτησης άδειας οδήγησης, ξεκινώντας με την ενσωμάτωση χειροκίνητων μέσων όπως κάμερες στο τεστ δυνητικών οδηγών τόσο στο θεωρητικό όσο και στο πρακτικό μέρος του τεστ.
Ειδικότερα, για πρακτικές εξετάσεις, σχεδιάστε να χρησιμοποιήσετε μια κάμερα υψηλής ευκρίνειας με δυνατότητα λήψης εικόνων 360 μοιρών, η οποία περιλαμβάνει επίσης μικρόφωνο.
Με τη χρήση μικροφώνων και καμερών θα παρακολουθείται όλο το διαμέρισμα, καθώς και εξωτερικά σημεία του δρόμου που θεωρούνται σημαντικά για μαθήματα και εξετάσεις.