Πολλοί πιστεύουν ότι το αυτοκίνητο είναι αυστηρά ανδρικό και ότι οι γυναίκες δεν έχουν συμβάλλει στην εξέλιξή του. Αυτό είναι λανθασμένο, καθώς οι γυναίκες έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η συμβολή τους αποτυπώνεται σε εφευρέσεις για τα αυτοκίνητα, σε διακρίσεις σε μηχανοκίνητα σπορ και στα επιτεύγματα γυναικών στο τιμόνι μεγάλων αυτοκινητιστικών ομίλων. Πέντε περιπτώσεις παρουσιάζονται ως ενδεικτικές της γυναικείας επιδραστικότητας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Mary Barra είναι η πρώτη γυναίκα CEO της General Motors, μίας από τις τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ. Ξεκίνησε στα 18 της ως σπουδάστρια της επαγγελματικής ακαδημίας της GM και σήμερα είναι υπεύθυνη για περίπου 155.000 εργαζομένους σε όλον τον κόσμο. Έχει λάβει πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένης της ανακήρυξής της ως η πιο επιδραστική businesswoman παγκοσμίως το 2015 από το περιοδικό Fortune και της έκτης θέσης στη λίστα Forbes με τις πιο ισχυρές γυναίκες του πλανήτη το 2020. Ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η GM θα κατασκευάζει από το 2035 και μετά μόνο ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η Michele Mouton είναι η πρώτη γυναίκα που νίκησε σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι το 1981, οδηγώντας ένα Audi Quattro στο Ράλι Σαν Ρέμο. Τον επόμενο χρόνο νίκησε σε τρεις αγώνες του ίδιου πρωταθλήματος. Αν και είχε πετύχει περισσότερες νίκες από τον Γερμανό Βάλτερ Ρερλ, έχασε τον τίτλο στο νήμα. Η 71χρονη Γαλλίδα θεωρείται η βασίλισσα των ράλι.
Άλλες γυναίκες που έχουν συμβάλλει στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η Bertha Benz, η οποία οδήγησε το 1888 το αυτοκίνητο του συζύγου της σε ένα ταξίδι 100 χιλιομέτρων, και η Denise McCluggage, η οποία ήταν δημοσιογράφος και αγωνίστρια αγώνων αντοχής στη δεκαετία του 1960. Επίσης, η Danica Patrick είναι μία από τις πιο επιτυχημένες γυναίκες οδηγούς στο NASCAR και η Rhonda Roussel είναι η πρώτη γυναίκα που εργάστηκε στην επισκευή αεροπλάνων στον στρατό των ΗΠΑ.